خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

رسالتم احیای بخش خصوصی است / به بخش خصوصی چک سفید می‌دهم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۸۵

بنده یک ویژگی نسبت به استانداران قبلی دارم و آن، فعالیت در بخش خصوصی و لمس مشکلات تولید و تجارت است، به همین جهت درد بخش خصوصی را درک می‌کنم.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید، به بخش خصوصی چک سفید می‌دهم و بقیه کار به آن‌ها مربوط است که تا چه حد بتوانند ما را در تحقق اهداف دولت تدبیر و امید یاری کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده در دیدار هیأت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با وی، با اشاره به شور و نشاط مردم بعد از انتخابات ۲۴ خرداد، گفت: جا دارد به مردم عزیز تبریک بگوییم که با تصمیم خود در کشور تغییر ایجاد کردند و امیدواریم اثرات این تغییر مبارک را در آینده شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه استانداران گذشته خدمات و زحمات زیادی داشته‌اند و از همه آن‌ها تشکر می‌کنم، افزود اما بنده یک ویژگی نسبت به آن‌ها دارم و آن، فعالیت در بخش خصوصی و لمس مشکلات تولید و تجارت است، به همین جهت درد بخش خصوصی را درک می‌کنم.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه امیدوارم خاطرات خوش برای تولیدکنندگان و بازرگانان تکرار شود، اظهار داشت: با اینکه آقای روحانی، فردی فوق‌العاده عالم و آگاه به مسایل روز است، اما انتخاب آقای جهانگیری به عنوان معاون اول نیز نشان داد که دولت تدبیر و امید برای تقویت تولید و احیای بخش خصوصی آمده، چرا که ایشان مشکلات تولید را با گوشت و پوست خود لمس کرده است.
جبارزاده با اشاره به اینکه تصمیم‌گیران دولت آشنا و باورمند به بخش خصوصی هستند، افزود: فعالیت در بخش خصوصی برای من بسیار شیرین بود، اما علت اینکه مسؤولیت استانداری را قبول کردم نگاه ویژه دولت به مسایل آذربایجان شرقی بود و نظر دولت هم این بود که بنده می‌توانم انتظارات دولت را برآورده کنم، بنابراین پذیرفتم که فدا شدن یک نفر از بخش خصوصی، به زنده شدن بقیه می‌ارزد.
وی با تاکید بر اینکه انتظار من از بخش خصوصی، فرا‌تر از همفکری و تبادل نظر است، افزود: اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باید اتاق فکر تشکیل دهند و کمی از وقت خود را برای بررسی موضوعات مختلف و ارایه راهکار اختصاص دهند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ رسالتی به جز احیای بخش خصوصی در استان ندارم، افزود: در جلسه اخذ رأی از هیأت وزیران گفتم که شرط قبول مسؤولیت استانداری این است که آخرین مصلحت را باید ما تشخیص دهیم، لذا وقتی چنین امکان و اختیاری از دولت گرفته‌ایم باید از آن استفاده کنیم.
جبارزاده خطاب به اعضای هیأت رییسه اتاق بازرگانی تصریح کرد: مطمئن باشید آنچه مربوط به حیطه استانی است با قوت اجرایی خواهد شد و آنچه مربوط به سطح ملی است از نفوذ و ارتباط خود با اعضای دولت استفاده می‌کنیم و با استفاده از نظرات بخش خصوصی، دولت را قانع می‌کنیم که خواسته ما در سطح ملی تسری یابد.
وی تاکید کرد: از بخش خصوصی و تمام واحدهای تولیدی می‌خواهم برنامه‌ها و انتظارات خود از مدیریت استان را برای چهار سال آینده ارایه کنند تا کمک کنیم مشکلات حل شود واحدهای تولیدی با تمام ظرفیت کار کنند.
جبارزاده با بیان اینکه برنامه‌های پنج ساله توسعه متکی به درآمدهای نفتی است، افزود: به همین علت برنامه‌های بخش خصوصی برای ما مهم‌تر است.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت بازگشایی خط ریلی جلفا، خاطرنشان کرد: این کار جزو اولویت‌هاست که اگرچه تحقق آن به زمان نیاز دارد اما با جدیت پیگیری خواهد شد، چرا که فلسفه شکل‌گیری منطقه آزاد ارس و گمرک به خاطر ارتباطات بین‌المللی است که از طریق خط آهن می‌سر می‌شود.
وی در پاسخ به دعوت فعالان بخش خصوصی برای بازدید از نمایشگاه‌های خارج از کشور، گفت: اگر احساس کنم که حضور بنده در کشورهای خارجی به نفع صنعت و تولید ماست و موجب اعتبار بخش خصوصی می‌شود حتما حضور خواهم یافت، اما برای گردش و تفریح وقت نداریم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین تقویت روابط با جمهوری آذربایجان و ترکیه را جزو اهداف دولت و اولویت‌های استان ذکر کرد و افزود: در این خصوص به کمک بخش خصوصی نیاز داریم.
اعضای هیأت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم در این دیدار مسایل و مشکلات بخش تولید و سرمایه‌گذاری را بیان کردندکه لزوم نظاممند کردن خدمات شهروندی، ضرورت همکاری صمیمانه دولت با بخش خصوصی، توجه بیشتر به اولویت‌های واحدهای تولیدی و صنعتی، حل مشکلات کارگری، توجه ویژه به بحران صنعت خودرو، رفع مشکل سرمایه در گردش واحدهای کوچک تولیدی، بررسی و حل مشکلات گمرک استان از اهم آن بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز