خبرگزاری کار ایران

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی چاراویماق:

سن گندم در مزارع گندم دیم چاراویماق کنترل شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۸۹

با توجه به ردیابی دقیق سن گندم در اماکن تابستانه، پائیزه و زمستانه و سمپاشی‌های به موقع مزارع گندم علیه سن گندم، خسارت سن زدگی در گندم تولیدی این شهرستان در حداقل بوده است.

ایلنا: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق گفت: در سال زراعی ۹۲-۹۱ در سطح یک هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع گندم دیم این شهرستان علیه سن مادر سمپاشی و عملیات کانون کوبی انجام یافته است.
به گزارش ایلنا، مجید احمدی گفت: بر اساس ردیابی سن گندم در مزارع این شهرستان، کانون کوبی بر علیه سن مادر زمانی انجام یافته است که بیش از ۹۰ درصد از جمعیت سن مادر از اماکن زمستان گذرانی به مزارع گندم ریزش نموده بودند و به دلیل کانون کوبی سریع و اقدام به مبارزه به موقع، در مرحله پوره نیاز به مبارزه در مرحله سن مادری نبوده است.
وی افزود: با توجه به ردیابی دقیق سن گندم در اماکن تابستانه، پائیزه و زمستانه و سمپاشی‌های به موقع مزارع گندم علیه سن گندم، خسارت سن زدگی در گندم تولیدی این شهرستان در حداقل بوده است.
سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق خاطرنشان کرد: جهت حمایت از کشاورزان منطقه در مبارزه با سن گندم سمپاشی‌های توربولاینر و تانکرهای آب رسانی دولتی در کانون‌های آلوده به کمک کشاورزان منطقه پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز