خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره کانونعالی کارگران بازنشسته کشور:

عدم همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۳۸

روز بازنشستگان استان آذربایجان شرقی طی مراسم با شکوهی در خانه کارگر تبریز گرامی داشته شد.

ایلنا: مراسم بزرگداشت روز بازنشستگان آذربایجان شرقی با حضور شهروز افخمی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، نادر فضل‌زاده مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی، هیئت مدیره و بازرسان کانونهای کارگران بازنشسته شهرستانهای آذربایجان شرقی و جمع کثیری از کارگران بازنشسته به میزبانی خانه کارگر تبریز و کانونعالی کارگران بازنشسته کشور و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان برگزار شد.
به گزارش ایلنا، عضو هیئت مدیره کانونعالی کارگران بازنشسته کشور در این مراسم با بیان اینکه بازنشستگان مربیان و خردمندان جامعه هستند گفت: امروز در شرایطی به استقبال جشن روز تکریم بازنشستگان می‌رویم که با مشکلات و معضلات کلان قشر عظیم بازنشستگان روبرو هستیم و ده‌ها خواسته بر حق کارگران بازنشسته بر روی میز مسئولین تامین اجتماعی است که همت و تلاش دولت تدبیر و امید و مسئولین تامین اجتماعی و مجلسیان را می‌طلبد.
کریم صادقزاده افزود: مسئولین باید برای بازنشستگان که عمر شریف خود را در عرصه کار و تولید ودر راه اعتلای کشور صرف کرده‌اند خدمت کنند و در قالب طرح برنامه‌های اداری و رفاهی راهکارهایی را ارائه دهند که این قشر در زمان بازنشستگی به دور از مشکلات و با خاطری آسوده زندگی کنند.
- درگیر بودن بازنشستگان با این همه مشکلات برازنده حکومت اسلامی نیست
وی با بیان اینکه درگیر بودن بازنشستگان با این همه مشکلات برازنده حکومت اسلامی نیست گفت: مسئولین که وظیفه برقراری عدالت و رفع تبعیض در جامعه را بر عهده دارند نباید اینقدر به مشکلات و خواستهای بحق بازنشستگان بی‌توجه باشند.
صادق‌زاده عدم همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته تامین اجتماعی و افزایش حقوق بر اساس تورم را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر عنوان کرد و گفت: سالهاست که بازنشستگان تامین اجتماعی در تبعیضی آشکار با بازنشستگان کشوری و لشکری قرار دارند و سهم آن‌ها از امکانات دولتی و منابع عمومی از جمله افزایش حقوق، تسهیلات بانکی، بیمه تکمیلی و عمر، کارت منزلت، بن عائله مندب، کمک هزینه‌های زیارتی و سیاحتی رعایت نمی‌شود.
- نمایندگان مجلس طرحهایی را تصویب کنند که برای خانواده تامین اجتماعی آرامش خاطر ایجاد کند
رئیس کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز چگونگی اجرای کامل اصل ۲۹ قانون اساسی در رابطه با برخورداری بیمه شدگان از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی‌سرپرستی، حوادثو ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و مرافقبتهای پزشکی را یکی از اساسی‌ترین اصول در سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: مسئولین و نمایندگان مجلس بایستی به این مسائل توجه کرده وطرحهایی را تصویب کنند که برای خانواده بزرگ تامین اجتماعی آرامش خاطر ایجاد کند و عزت نفس آنان را در جامعه حفظ کرده و سطح متناسب از معاش را برای آنان تامین و تضمین نماید به طوری که زمینه‌های تحقق عدالت اجتماعی بیش از پیش فراهم شود.


- بجای تحمیل بار اضافی به تأمین اجتماعی در جهت پرداخت بدهیهای دولت اقدام جدی شود
عضو هیئت مدیره کانونعالی کارگران بازنشسته کشور با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بیمه گر در کشور و خاورمیانه است گفت: بیش از ۱۱ میلیون نفر بیمه شده اصلی و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارد که سهم استان آذربایجان شرقی با بیش از ۶۲۵ هزار نفر بیمه شده و ۹۱ هزار و ۴۱۵ نفر بازنشسته و مستمری بگیر قابل توجه است.
صادقزاده افزود: با این آمار و ارقام بایستی هم به وظایف اصلی سازمان و هم به بیمه شدگان توجه جدی شود و باید به جای تحمیل بار اضافی به این سازمان اقدام جدی در جهت پرداخت بدهیهای دولت به این سازمان صورت گیرد که در غیر اینصورت در آینده نزدیک شاهد از بین رفتن کارایی و کارکرد این سازمان خواهیم شد.
وی تغییر۷ مدیر عامل را طی ۸سال برای سازمان تامین اجتماعی در دوران دولت نهم و دهم اسف بار عنوان کرد و گفت: این تغییرات باعثسست شدن پایه‌های سازمان تامین اجتماعی شد که دود آن هم به چشم بازنشستگان و این قشر آسیب پذیر رفت.
- ماخواهان اجرای ماده۷۶ قانون الزام و بازکردن ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی برای‌بازنشستگان در بودجه هستیم
وی بیمه تکمیلی را یکی دیگر از مشکلات بازنشستگان عنوان کرد و گفت: ناتوانی درمان تامین اجتماعی باعثمی‌شود که ما بازنشستگان که در دوران اشتغال ۹ درصد و در دوران بازنشستگی ۲ درصد حق بیمه پرداخت کرده‌ایم به سوی بیمه تکمیلی حرکت کنیم.
صادقزاده افزود: ما خواستار اجرای ماده۷۶ قانون الزام مصوب سال ۱۳۶۸ مجلس شورای اسلامی و همچنین باز کردن ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی برای بازنشستگان در ردیف بودجه هستیم زیرا در اینصورت دیگر نیازی به بیمه درمان تکمیلی و مشکلات ناشی از آن به دلیل عدم تعهد و پایبندی شرکتهای بیمه گر و اعتراض و نارضایتی بازنشستگان نخواهیم بود.
وی در خاتمه سخنان خود از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواستار عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در مورد تقویت و پاسداشت منابع سازمان، توجه به کیفیت ارائه خدمات، صرفه جویی سازمانی، قانون مداری و مردم داری شد.
این گزارش حاکی است در پایان این مراسم از ۷۶ نفر از اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانونهای کارگران بازنشسته شهرستانهای آذربایجان شرقی با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز