خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره کانونعالی کارگران بازنشسته کشور:

چرا کسی به فکر بدهی‌های دولت نهم و دهم به سازمان تامین اجتماعی کشور نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۶۰

ما خواستار رسیدگی و تحقق مصوبه مجلس در سال ۱۳۸۸ در ارتباط با همسان سازی حقوق حقه کارگران بازنشسته به مبلغ۲۵۰۰ میلیارد ریال هستیم.

ایلنا: عضو هیئت مدیره کانونعالی کارگران بازنشسته کشور گفت: ما نمی‌دانیم چرا کسی به فکر بدهی‌های دولت نهم و دهم به سازمان تامین اجتماعی کشورکه رکورد زده است نیست و چه وقت این دیون پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایلنا کریم صادق‌زاده که در دیدار با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور سخن می‌گفت همچنین با اشاره به نامه‌ای که در مهر ماه از سوی کانونعالی کارگران بازنشسته مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور به ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته ارسال شد گفت: در این نامه ما خواستار رسیدگی و تحقق مصوبه مجلس در سال ۱۳۸۸ در ارتباط با همسان سازی حقوق حقه کارگران بازنشسته به مبلغ۲۵۰۰ میلیارد ریال شدیم.
وی با ابراز خوشحالی از اینکه امروزه بعد از۸ سال شاهد حضور نمایندگان قانونی کارگران در هیئت امناء سازمان هستیم گفت: انتظار داریم از این عزیزان حمایت جدی گردد تا بتوانند به عنوان صاحبان اصلی منابع سازمان، نقش اساسی را در مدیریت سازمان ایفا کنند و خواسته‌های به حق در صورت طرح کار‌شناسی شده مورد تایید و تصویب قرار گیرد.
صادقزاده با تاکید به این مطلب که سه ماه پیش با دستور سید تقی نوربخش، کارگروه ویژه‌ای جهت رسیدگی به مسائل رفاهی، معیشتی و درمانی کارگران بازنشسته تشکیل شد گفت: در جلسه‌ای که بدین منظور تشکیل شده بود مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی فرمودند که در یک مهلت ۳ ماهه توجهی به معیشت بازنشستگان خواهد شد و ما نیزاین نوید را به اطلاع بازنشستگان رسانده‌ایم و آن‌ها چشم به راه اقدامات وی می‌باشند.
رئیس کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز با ارائه گزارش مبسوطی از وضعیت بیمه‌ای و درمان خطه آذربایجان شرقی گفت: با توجه به فعالیت بیش از ۱۲ هزار کارگاه تولیدی و صنعتی فعال در خطه آذربایجان شرقی و حضور بیش از ۶۲۰ هزار کارگر بیمه شده و ۹۲ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر در شهرستانهای تابعه استان نیاز است با توجه به پرداخت حق بیمه، به وضعیت فعلی نگاه اصولی و منطقی در ارائه خدمات مطلوب به قشر عظیم کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران شود.
عضو هیئت مدیره کانونعالی کارگران بازنشسته کشور با تاکید به اینکه کارگران و بازنشستگان نباید در سال آینده با واژه‌ای بنام بیمه درمان تکمیلی مواجه شوند گفت: باید در این مورد راهکارهای جدیدی در جهت درمان اتخاذ و اجرایی شود و کارگرانی که سال‌ها حق بیمه از آن‌ها کسر شده نباید مشکلی به نام بیمه تکمیلی داشته باشند.
وی همچنین با بیان اینکه با توجه به تورم موجود و با این حقوق ناچیز چرخاندن زندگی معجزه است گفت: افزایش حقوق و عیدی و پاداش و حق مسکن تحقیق بن کالا خواسته اساسی ما کارگران و بازنشستگان از دولت تدبیر و امید و مدیرعامل سازمان است که باید عملی شود.
وی همچنین در خاتمه سخنان خود و دراین گزارش مبسوط خواستار توجه جدی مدیرعامل و هیئت مدیره و هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی به مسائل و مشکلات کلان قشر فرهیخته کارگران و بازنشستگان مزبور شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز