خبرگزاری کار ایران

۴ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی افتتاح شد

کد خبر : ۱۱۴۳۲۳

پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهدای ارس خدا آفرین، ۲ باب پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در اهر و پایگاه امداد و نجات بین شهری و جاده‌ای دادلو - یادمان شهدای زینبیه و ثار الله - در میانه شامل این پایگاه‌ها بودند.

ایلنا: ۴ پایگاه امداد ونجات جاده‌ای در استان آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایلنا پایگاه امداد ونجات جاده‌ای شهدای ارس خدا آفرین، ۲ باب پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در اهر و پایگاه امداد و نجات بین شهری و جاده‌ای دادلو - یادمان شهدای زینبیه و ثار الله - در میانه شامل این پایگاه‌ها بودند.
مدیر کل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی در آیین افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهدای ارس خدا آفرین با اشاره به افزایش استفاده از انواع خودرو‌ها در جاده هاوامدادرسانی به حوادثجاده‌ای گفت: افزایش انواع خودرو‌ها لزوم احداثپایگاه‌های جاده‌ای را می‌طلبدکه امروز شاهد افتتاح این پایگاه هستیم.
خلیل ساعی به اهمیت پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر در زمان وقوع حوادثاشاره کرد و افزود: با توجه به خدمات شبانه روزی نجاتگران در پایگاه‌ها به هموطنان، در زمان وقوع حوادثی مانند زلزله این امدادگران پایگاه‌ها هستند که بلافاصله در لحظات اولیه وطلایی خود را به مصدومین می‌رسانند که در زلزله سال قبل نیز امدادگران پایگاه بیلوردی شهرستان هریس جز اولین نیروهای امدادی رسمی حاضر در روستا‌ها بودند.
فرماندار خداآفرین نیز در این آیین ضمن تجلیل از خدمات جمعیت هلال احمر در زلزله ۲۱ مردادماه سال ۱۳۹۱ ارسباران گفت: زلزله ارسباران تجربه بزرگ و مانور عملی برای امدادگران بود و بر اساس رسالت ذاتی هلال احمر فراهم نمودن امکانات امدادی و آموزش نیروهای امدادی برای کاهش اثرات حوادثضروری است.
زاهدنیا به ۱۵۰ کیلومتر جداره مرزی شهرستان خداآفرین با رودخانه حادثه افرین ارس اشاره کردوخواستار ورود جمعیت هلال احمر به مقوله امدادرسانی به مصدومین این رودخانه شدند.
بهره برداری از ۲ باب پایگاه امدادونجات جاده‌ای در شهرستان اهر
همچنین ۲ باب پایگاه امدادونجات جاده‌ای سامبران اهر(یادمان شهید میکائیل عزیزی) در محور اهر – کلیبر وپایگاه شهدای ارسباران در منطقه نقدوز محور اهر - مشکین شهرمورد بهره برداری قرار گرفت.
در این مراسم فرماندار شهرستان اهربا یاد آوری خدمات بی‌سابقه و بی‌نظیر هلال احمر به زلزله زدگان ارسباران گفت: تلاش ومجاهدت امدادگران زبانزد خاص وعام است وجمعیت هلال احمر کشورمان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی که توجه به کرامت انسان‌ها وخدمت رسانی به آن‌ها را مورد تاکید قرار می‌دهدیکی از نهادهای امدادرسان توانمند مطرح در بین جمعیت‌ها ی هلال احمر است.
صدیقی ادامه داد: امروز بعد از حادثه اولین نهادی که به ذهن حادثه دیده خطور می‌کند جمعیت هلال احمر است که این نشان دهنده ظرفیت وتوانمندی بالای هلال احمر واعتماد مردم به این مجموعه است.
وی به خدمات متنوع امدادی جمعیت هلال احمر در حوادثگوناگون اشاره کرد وخاطر نشان ساخت: خدمات امدادی هلال احمر علاوه بر کمک به مصدومین حوادثجاده‌ای در فراهم نمودن امنیت روانی مسافران و گردشگران نقش داشته وبه نوعی باعثرواج گردشگری در منطقه می‌شود.
افتتاح پایگاه امداد و نجات بین شهری و جاده‌ای دادلو - یادمان شهدای زینبیه و ثار الله - در شهرستان میانه
همزمان با افتتاح این پایگاه‌ها، با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان وقائم مقام مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی وفرماندار وجمعی از مسئولان شهرستان میانه، پایگاه امداد ونجات جاده‌ای دادلوی شهرستان میانه افتتاح شد.
زمین این پایگاه‌ها توسط خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر تامین شده وهزینه احداثآن‌ها از محل اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه‌ای، بالغ بر ۸میلیارد ریال بوده وزیربنای پایگاه‌ها ۲۲۰متر مربع است که دارای فضاهای: اتاق مسئول پایگاه‌ها، درمانگاه، اسکان اضطراری، پارکینگ، انبار، موتورخانه و محل استراحت نجاتگران هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز