خبرگزاری کار ایران

رییس کانون کارگران بازنشستگان تبریز و حومه:

درمان از مهم‌ترین چالش‌های مستمری بگیران و بازنشستگان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۴۲

منفک شدن مراکز درمانی تامین اجتماعی از این مجموعه درست نیست. / نهادینه شدن فرهنگ مراجعه به بخش خصوصی عامل اندیشه و ایجاد بیمه تکمیلی بود.

ایلنا: نشست هم اندیشی و تبادل نظر مدیرکل و معاونین تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی وروسای شعبات پنج گانه تبریز، معاون درمان تامین اجتماعی، معاون اعتبارات بانک رفاه استان آذربایجان شرقی و اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته تبریز به منظور بررسی مسایل و مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران در محل سالن کنفرانس خانه کارگر آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش ایلنا، در آغاز این نشست رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز در سخنانی خواستار تدوین برنامه‌های مناسبی برای سازمان تأمین اجتماعی شد وگفت: دیگرشعار تامین اجتماعی نیاز امروز و پشتوانه فردا کارایی و اثر خود را از دست داده و باید بازنگری در فعالیت‌های این سازمان صورت گرفته تا این نهاد در مسیر صحیح خود قرار گیرد که خوشبختانه با حضور فرد صدیقی در رأس هرم این مجموعه، فصل جدیدی در سازمان در حال شکل گیری است که همه ما برای تحقق این برنامه‌ها اعلام حمایت جدی می‌کنیم.


درمان یکی از مهم‌ترین چالش‌های مستمری بگیران و بازنشستگان است
کریم صادق‌زاده با بیان اینکه موضوع درمان اکنون یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین چالش‌های مستمری بگیران و بازنشستگان و خانواده‌های آنان است اظهار داشت: مشکلات جسمانی و بیماری‌های گوناگون قطعا در سنین بالاو برای افراد بازنشسته دارای بیش از ۶۰ سال سن بیشتر رواج دارد و برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی این سازمان به عنوان نهادی که ۳۰ سال به آن حق بیمه پرداخت کرده‌اند تنها مأمن و پناهگاه است و بر این اساس نیازمند یاری و مساعدت بیشتر از سوی آن هستند.
وی به ارایه دو نوع خدمات درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم در این حوزه به بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: ما در مرحله اول، درمان مستقیم و مراجعه بیماران بیمه شده تأمین اجتماعی را به درمانگاه‌ها وبیمارستانهای تحت پوشش توصیه و تشویق می‌کنیم اما باید در شرایط فعلی با مشکلات فراوانی روبروهستیم نه به این معنا که سازمان ضعفی داشته وتلاش وافی نمی‌کند بلکه اولا آمار بازنشستگان و خانواده‌هایشان هر روز بیشتر شده و از سویی سازمان با تنگناهای اقتصادی اعم از تحریم و نرخ ارز روبروست.


نهادینه شدن فرهنگ مراجعه به بخش خصوصی عامل اندیشه و ایجاد بیمه تکمیلی بود
رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز وحومه نهادینه شدن فرهنگ مراجعه به بخش خصوصی را عامل اندیشه و ایجاد بیمه تکمیلی در این حوزه دانست وگفت: این امر خود به معضلی برای بیمه شدگان تبدیل شده و درواقع برای خلاصی از این مشکلات باید در بخش درمان برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.
عضو کانونعالی کارگران بازنشسته کشور با اشاره به آغاز به کار دولت تدبیر و امید گفت: حضور رییس جمهوری دلسوز، دردآشنا و مدیر ومدبر ووزرایی با تدبیر وکارآمد و با افکار اندیشه‌های بلند و سازنده به ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در رأس این وزارتخانه قرار گرفته امیدواری زیادی را برای برنامه ریزی و رفع مشکلات بیمه شدگان تأمین اجتماعی فراهم آورده است.
صادق‌زاده با اشاره به هزینه سرسام آور درمان و افزایش بی‌رویه قیمت دارو و کمبود آنهادر سطح کشور به وِیژه آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به اینکه جمع کثیری از بیمه شدگان توان پرداخت هزینه بیمه درمان تکمیلی را هم ندارند باید برای رفع این مشکلات اقدامی جدی صورت گیرد.


منفک شدن مراکز درمانی تامین اجتماعی از این مجموعه درست نیست
وی طرح موضوع منفک شدن مراکز درمانی تامین اجتماعی را از این مجموعه نادرست خواند وگفت: انتظار داریم با حفظ و نگهداری از این مراکز حداقل‌های بیمه شدگان تأمین اجتماعی را هم از آنان نگیرند که قطعا ما با این امر با شدت در مقابل آن خواهیم ایستاد.
صادق‌زاده خواستار گسترش وتوسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی، افزایش پزشکان متخصص و ایجاد امکانات دندانپزشکی مناسب در واحدهای تحت پوشش، در جهت ارایه خدمات بهینه درمانی شد وگفت: بحثایجاد بیمارستان جدید تأمین اجتماعی در تبریز که طرح شده باید با توجه به نیاز استان ومنطقه به طورجدی پیگیری شود.


کارگران بازنشسته تامین اجتماعی نباید برای هزینه‌های درمانی خود مشکل داشته باشند
رییس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به ماده۹۶ قانون تامین اجتماعی که براساس آن ارائه خدمات در بیمارستان‌ها به بازنشستگان رایگان است گفت: عدم پوشش نیازهای درمانی بازنشستگان، که در دوران سالمندی بیشتر به خدمات درمانی نیاز دارند باعثمشکلات زیادی شده است.
محمد مسگری همچنین از ناکارآمدی بیمه‌های درمانی که باعثشده تا هزینه‌های هنگفتی به بیماران در بیمارستان‌ها تحمیل شود گلایه کرد و گفت: نباید بازنشستگان تامین اجتماعی که سالهای متمادی برای این کشور زحمت کشیده‌اند کرده‌اند برای رفع نیازهای درمانی خود با مشکل مواجه باشند.
وی همچنین به مشکلات بازنشستگان متقاضی وام اشاره کرد و گفت: طولانی بودن زمان پرداخت وام توسط بانک رفاه و تعداد ضامنهای درخواستی یکی از مشکلات اصلی این قشر است که بایستی رفع شود.
نایب رییس اول کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز نیز در این نشست با اشاره به تبعیض بین کارمندان بازنشسته تامین اجتماعی و کارگران بازنشسته گفت: ما معتقدیم مسئولان نباید بین بازنشستگان تبعیض قائل شوند.
نقی یاری به ضرورت طرح انجام معاینات دوره‌ای برای بازنشستگان و همسران آنان اشاره کرد و گفت: اکثر بیماریهایی که در سنین کهولت و پیری به سراغ انسان می‌آید به دلیل عدم مراجعه به موقع به پزشک بوده که این امر متاسفانه خسارتهای زیادی به بازنشستگان وارد می‌کند که در صورت اجرای این طرح احتمال تشخیص بهنگام وجود داشته و از پیشرفت این بیماری‌ها و خسارتهای مالی و جانی جلوگیری می‌شود.
نائب رئیس دوم رئیس کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز با اشاره به اینکه بازنشستگان براساس ماده ۷۶ قانون الزام نیازی به بیمه درمان تکمیلی ندارند گفت: طبق این ماده اگر برای اجرای درمان مستقیم در بیمارستانهای ملکی سازمان تامین اجتماعی جایی برای بستری شدن بیمار وجود نداشته باشد بیمارستان ملزم است بیمار را به یکی از بیمارستانهای طرف قرارداد خود منتقل کند.
محمدعلی قلی‌زاده با تاکید به اینکه سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد که تمامی نیازهای بیمه شدگان را رایگان رفع کند گفت: به علت ضعف سازمان تامین اجتماعی در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم و به همین دلیل هم بازنشستگان با پرداخت حق بیمه، تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند تا بخشی از مشکلات درمانی ناشی از ضعف خدمات تامین اجتماعی رفع شود.
مسئول کمیته بیمه و درمان کانون کارگران بازنشسته تبریز و حومه نیز با اشاره به اینکه شرکت بیمه دی به تعهدات قانونی خود در مورد پرداخت هزینه‌های درمانی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی این شهرستان پایبند نیست گفت: عدم پایبندی بیمه دی به تعهدات خود باعثاعتراض و نارضایتی بازنشستگان که عمدتا هم از قشر کم درآمد و زحمتکش هستند روز به روز بیشتر می‌شود.
قلی‌زاده با بیان اینکه از فروردین ماه سال ۹۲ غرامت فوت، از اول مهر سال ۹۱ هزینه‌های درمان پاراکلینیک و از دی ماه سال ۹۱ هزینه‌های بیمارستانهای استان هنوز پرداخت نشده است گفت: بزودی و با تلاش‌هایی که توسط هیئت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز و کمیته بیمه و درمان کانون صورت گرفته مبالغ این هزینه‌ها به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.
دبیر کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز نیز در این نشست با اشاره به اختلاف زمان در پرداخت وام به بازنشستگان توسط شعبات بانک رفاه گفت: باید این مشکلات برای ارائه خدمات بهینه به بازنشستگان رفع شود.
جلیل بهاری همچنین از مساعدتهای مالی سازمان در جهت اعزام بازنشستگان به مراکز زیارتی و سیاحتی قدردانی کرد و گفت: ما خواستار رفع تبعیض در دریافت حقوق بازنشستگان از بانک تجارت و تخصیص وام قرض الحسنه توسط این بانک به بازنشستگان و مستمری بگیران هستیم.
وی همچنین به ۶۰۰ نفر واجدین شرایط دریافت وام سال۹۰ اشاره کرد و گفت: طبق توافقی که با سرپرستی بانک رفاه استان داشتیم قرار شده است ۵۰ نفر این افراد هرماه به تعداد معرفی شدگان امسال اضافه و به بانک رفاه معرفی شوند.
عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز با اشاره به مشکلات بیمه تکمیلی جانبازان گفت: عدم توافق سازمان بنیاد شهیدو امور ایثارگران و سازمان تامین اجتماعی جانبازان را که سرمایه‌های اصلی اینجامعه هستند با مشکل جدی مواجه کرده است.
صمداکرامی با بیان اینکه حدود دو سال است که بیمه تکمیلی جانبازان قطع شده است و داروهایی که رایگان دریافت می‌شد الان با هزینه‌های بالا در اختیار جانبازان قرار می‌گیرد تاکید کرد: نباید جانبازان که ارزشمند‌ترین ذخایر انقلاب هستند در حوزه درمان و بیمه تکمیلی با مشکل مواجه شوند.
عضوهیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز با اشاره به مشکلات ثبت نام بیمه تکمیلی گفت: ثبت نام و انصراف بیمه تکمیلی سازمان تامین اجتماعی کشور به صورت اینترنتی راهی است که از این طریق می‌توان مشکلات مربوط به این حوزه را حل کرد.
علی ابراهیمی با اشاره به مغایرت کسورات درمان تکمیلی تامین اجتماعی و کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز گفت: برای رفع این مشکل لازم است سیستمهای آمار کسورات درمان تکمیلی قبل از محاسبه تحویل کانون شود تا مغایرت‌ها بررسی و حل شود.
همین گزارش حاکی است در ادامه نشست نادر فضل‌زاده مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی و معاونین این اداره کل، ادیب معاون درمانی تامین اجتماعی استان، هریک از روسای پنجگانه شعبات تأمین اجتماعی شهرستان تبریز و اعضای هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز و حومه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مقرر شد این جلسات به صورت مداوم برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز