خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در استان گلستان:

نبود پزشکان متخصص، تجهیزات درمان تامین اجتماعی را بی‌استفاده کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۹۴

چکیده: «بیمه شدگان استان گلستان که خدمات تامین اجتماعی را پیش‌خرید کرده‌اند به دلیل ضعف خدمات ناگزیر به استفاده از امکانات و خدمات مراکز دانشگاهی و خصوصی هستند و به ناچار باید متقبل هزینه‌های درمان در بخش خصوصی شوند.»

دبیر خانه کارگر استان گلستان خدمات درمانی ملکی تامین اجتماعی در این استان را نامتناسب با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری تحت پوشش در گلستان دانست و گفت: مجموعه امکانات بیمارستانی تامین اجتماعی در این استان، دو بیمارستان با مجموع ۳۰۰ تختخواب است که به دلیل بالا بودن تعداد متقاضیان، حتی پاسخگوی نیاز نیمی از مراجعان نیست.

«هادی رضا‌زاده» به ایلنا گفت: بیمه شدگان استان گلستان که خدمات تامین اجتماعی را پیش‌خرید کرده‌اند به دلیل ضعف خدمات ناگزیر به استفاده از امکانات و خدمات مراکز دانشگاهی و خصوصی هستند و به ناچار باید متقبل هزینه‌های درمان در بخش خصوصی شوند.

رضا‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود کمبود نیروی انسانی به ویژه پزشکان متخصص را یکی از عمده‌ترین مشکلات بیمارستان تأمین اجتماعی در استان گلستان عنوان کرد و با ذکر مثالی گفت: با وجود آنکه این بیمارستان‌ها مجهز به دستگاه‌های سی تی اسکن، آندوسکوپی، دستگاه اکو و تست ورزش اند اما نیروی متخص برای کار با این دستگاه‌ها وجود ندارد.

او در این زمینه تصریح کرد: بدلیل پایین بودن تعرفه‌های پزشکی، بسیاری از پزشکان متخصص و حتی کار‌شناسان برای همکاری با بیمارستانهای ملکی تامین اجتماعی متقاعد نمی‌شوند.

دبیر خانه کارگر گلستان با تاکید بر اینکه نظارت مسئولان و ناظرین تامین اجتماعی در این زمینه بسیار کم شده است، افزود: یکی دیگر از مشکلات بیمه شدگان استان، مربوط به در خواست برخی پزشکان برای دریافت حق الزحمه بیشتر به صورت مستقیم از بیمه شدگان‌ است که مسئولان تامین اجتماعی باید در این زمینه جدی تر عمل کنند.

رضا‌زاده در خاتمه ضمن تاکید بر توسعه درمان مستقیم در استان گلستان با بیان اینکه بیمه شدگان از خدمات درمان تامین اجتماعی رضایت ندارند، اظهار داشت: در صورت تکمیل و توسعه بیمارستان‌های تامین اجتماعی، بیمه شده‌های گلستانی از نیاز به مراکز درمانی خصوصی بی‌نیاز خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز