خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

گردشگری فرهنگی مهم‌ترین شاخه گردشگری در ایران است

کد خبر : ۱۱۰۸۲۲

با توجه به گوناگونی، قدمت و غنای فرهنگ و تاریخ کشور، شاخه‌های دیگر گردشگری همچون طبیعت گردی، سلامت، ورزشی بایدزیر مجموعه‌ای از این بخش باشد.

ایلنا: رئیس پژوهشگاه سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری فرهنگی مهم‌ترین شاخه گردشگری در ایران است که سایر شاخه‌ها در زیر مجموعه آن قرار می‌گیرد.
به گزارش ایلنا جلیل گلشن در مراسم افتتاح هتل پارادایس کلیبر افزود: با توجه به گوناگونی، قدمت و غنای فرهنگ و تاریخ کشور، شاخه‌های دیگر گردشگری همچون طبیعت گردی، سلامت، ورزشی بایدزیر مجموعه‌ای از این بخش باشد.
گلشن توان ثبت ملی آثار تاریخی و فرهنگی تمدنی را حایز اهمیت بسیار خواند و افزود: این موضوع دیگر جنبه‌های گردشگری را در کشور تحت تاثیر قرار داده است.
وی با بیان اینکه باید از این برتری و مزیت به نفع رونق گردشگری استفاده کنیم، افزود: باید در توسعه گردشگری فرهنگی بکوشیم که راه اندازی و توسعه هتل‌ها و سایر زیر ساخت‌ها به ویژه در مناطق دارای این مزیت‌های گردشگری گامی مهم و موثر در این زمینه است.
رئیس پژوهشگاه سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آذربایجان شرقی را یکی از استان‌های پر جاذبه در برخورداری از آثار تاریخی و آداب و رسوم خواند و گفت: این استان توانسته با شناسایی نقاط قوت خود طی چند سال اخیر گردشگران بسیاری را به سوی آثار تاریخی، طبیعت زیبا و نیز توانمندی‌های سلامت خود جذب کند.
گلشن همچنین وجود امکانات گردشگری را از لوازم توسعه این صنعت خواند و گفت: گردشگری بر محور توسعه اقتصادی اصلی اساسی است که پس از تحقق حماسه سیاسی در عملی شدن حماسه اقتصادی می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز