خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی بستان آباد:

بستان آباد، پیشرو توسعه باغات سیب پایه مالینک در آذربایجان شرقی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۷۰

مدیریت جهادکشاورزی بستان آباد درتلاش است به علت توجیه اقتصادی و علمی احداثاین نوع باغات، سطوح زیر پوشش این پایه‌ها در سطح شهرستان را افزایش و درآمد بهره برداران بخش باغی را از ارتقا قابل لمسی برخوردار سازد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد گفت: این شهرستان رتبه دوم در احداثباغات سیب پایه مالینگ یا پایه کوتاه در استان را داشته و با بیش از یکصد هکتار باغات سیب مالینگ پیشرو توسعه این باغات در آذربایجان شرقی به شمار می‌رود.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسین فروغی، در نشست شورای اداری شهرستان بستان آباد افزود: این مدیریت درتلاش است به علت توجیه اقتصادی و علمی احداثاین نوع باغات، سطوح زیر پوشش این پایه‌ها در سطح شهرستان را افزایش و درآمد بهره برداران بخش باغی را از ارتقا قابل لمسی برخوردار سازد.
وی با اشاره به اینکه تا کنون چندین دوره مهارتی هرس به منظور افزایش آگاهی و دانش پرورش دهندگان درختان میوه توسط این مدیریت، برای باغداران سطح شهرستان برگزار شده است گفت: بیش از ۱۵۰باغدار بستان آبادی با یافته‌های جدید آشنا و در راستای ارتقا سطح دانش بهره برداران این دوره‌های آموزشی استمرار و تداوم خواهد یافت.
فروغی افزود: افرادی که به طور منظم سیب می‌خورند، میزان تندرستی خود را افزایش وعلاوه بر آن از بروز بیماری‌های متعددی که به‌دلیل کمبود عناصر حیاتی پیش می‌آید جلوگیری می‌کنند.
وی گفت: اندازه، رنگ، بو و مزه‌ متفاوت در گونه‌های مختلف، تعیین کننده‌ نوع مصرف آن‌ها است. مواد مغذی موجود در یک سیب به اندازه‌ آن بستگی داشته و انواع سیب پس از مرکبات و موز، عمده‌ترین میوه‌ پرورشی در سطح دنیا به شمار می‌آید.
فروغی افزود: توسعه کارخانجات فرآوری محصولات، ایجاد بازارهای جدید داخلی وخارجی و همچنین سردخانه‌های میوه در سطح شهرستان، خواهد توانست علاوه برافزایش سود حاصله از تولید، در توسعه بیش از پیش سطوح باغی در سطح بستان آباد تاثیر گذار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز