خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

پرداخت به موقع غرامت محصولات کشاورزی ضروری‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۲۴

برای پذیرش بیشتر بیمه توسط بهره برداران، لازم است به بیمه گذاران خسارت ندیده در طول مدت اعتبار بیمه نامه قبلی تخفیفی ازسوی صندوق بیمه برای بیمه نامه جدید داده شود.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش بیمه محصولات کشاورزی در بین کشاورزان در استان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه کشاورزی به دلیل وجود شرایط کنترل نشدنی مانند عوامل جوی و آفات و بیماری‌ها ونیز عوامل اقتصادی همچون قیمت بازار از مخاطره آمیز‌ترین فعالیتهای اقتصادی شمرده می‌شود افزود: با توجه به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی در کاهش خطرپذیری و تثبیت درآمد کشاورزان، لازم است تا عوامل مؤثر بر پذیرش بیمه محصولات کشاورزی در بین بهره برداران استان بررسی شود.
وی با بیان اینکه تعداد دفعات تماس کار‌شناسان وکارگزاران بیمه محصولات کشاورزی با بهره برداران و آگاهی از اهداف و فوائد بیمه محصولات کشاورزی تأثیرات مثبتی بر پذیرش بیمه دارد افزود: باید گفت عوامل آموزشی - ترویجی، عوامل اقتصادی، عوامل اجتماعی، عوامل انگیزشی، رهبری افکار، عوامل تسهیلاتی بیمه، عوامل نظارتی و عامل تنوع پوشش بیمه به ترتیب عواملی هستند که بیشترین سهم را در پذیریش بیمه محصولات در آذربایجان شرقی دارند.
محمدیان با بیان اینکه اکثر کشاورزان و زارعان در زمینهای کم مساحت کشاورزی می‌کنند که این می‌تواند در کاهش میزان درآمد و افت محصول تأثیر بگذارد ادامه داد: هرچه سطح زیرکشت و باغات افراد بیشتر باشد تمایل آن‌ها برای پذیرش بیمه بیشتر است و همچنین هرچه آگاهی افراد از اهداف و فوائد بیمه بیشتر باشد تمایل آن‌ها برای پذیرش بیمه محصولات کشاورزی بیشتر است.
وی با بیان اینکه لازم است تا صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای آگاه کردن بهره برداران از بیمه محصولات تماس بیشتری با آن‌ها داشته باشند ادامه داد: مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی لازم است با همکاری صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای کشاورزان، بویژه زارعین، باغداران و دامداران، دوره‌های آموزشی بیشتری برگزار کند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه برای پذیرش بیشتر بیمه توسط بهره برداران، لازم است به بیمه گذاران خسارت ندیده در طول مدت اعتبار بیمه نامه قبلی تخفیفی ازسوی صندوق بیمه برای بیمه نامه جدید داده شود ادامه داد: جهت ایجاد انگیزه برای بیمه کردن محصولات کشاورزی به بهره برداران تخفیفات و یا هدایایی اعطا شود. وی بر ضرورت پرداخت بموقع غرامت محصولات کشاورزی به بهره برداران بیمه گذار خسارت دیده در منطقه تاکید نموده و افزود: لازم است تا فرهنگ بیمه با استفاده از رسانه‌های جمعی نظیر رادیو، تلویزیون و مجلات و نشریات آموزشی برای کشاورزان تبلیغ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز