خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری تبریز:

مراحل حفاری تونل‌های خط دوم مترو تبریز آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۸۷

کاهش بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی و هزینه‌های سفر درون شهری، کاهش آلودگی هوا، تسریع در جابجایی مسافران، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی از مزایای دیگر اجرای خطوط مترو در آینده نزدیک خواهد بود.

ایلنا: سرپرست شهرداری تبریز از آغاز مراحل اجرایی حفاری تونل‌های خط دوم مترو در محل شفت قراملک طی روزهای آینده خبر داد.
به گزارش ایلنا، حسین اکبری آغاز مراحل اجرایی این طرح را گام بلندی در راستای تسریع روند اجرای خطوط قطارشهری تبریز ارزیابی کرد وگفت: با شروع مراحل حفاری تونل عمیق خط دوم، روند آماده سازی و احداثاین پروژه عظیم و بزرگ عمران شهری تسریع و گامی دیگر در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار تبریز برداشته خواهد شد.
سرپرست شهرداری تبریز افزود: خط دوم قطارشهری تبریز به طول ۴/۲۲ کیلومتر طولانی‌ترین خط در بین خطوط مترو به شمار می‌رود که در مسیر خود با ۲۰ استگاه پیش بینی شده در خدمت شهروندان تبریزی خواهد بود.
اکبری با تأکید بر اینکه با اجرای خط دوم مترو بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی و هزینه‌های سفر درون شهری کاهش خواهد یافت افزود: علاوه بر این کاهش آلودگی هوا، تسریع در جابجایی مسافران، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی از مزایای دیگر اجرای خطوط مترو در آینده نزدیک خواهد بود.
سرپرست شهرداری تبریز در ادامه افزود: قرارداد خط دوم مترو تبریز با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و در مدت زمانی ۷ سال اجرا خواهد شد.
اکبری همچنین با اشاره به مجموع هزینه‌ها و اعتبارات پیش بینی شده برای اجرای این خط خاطرنشان کرد: ۵۵۳۰ میلیارد ریال هزینه ریالی و ۳۸۰ میلیون یورو هزینه ارزی پیش بینی شده برای اجرای این خط به شمار می‌رود.
سرپرست شهرداری تبریز در عین حال گفت: حفاری خط دوم مترو تبریز به صورت تک تونله با دو خط ریلی موازی در کنار هم با سرعت اجرا خواهد شد و این تونل عمیق در عمق ۳۲ متری زمین احداثخواهد شد.
اکبری در خاتمه ابراز امیدواری کرد با ورود واگن‌های خط اول، فاز نخست این خط نیز در کمترین زمان ممکن افتتاح و در خدمت شهروندان تبریزی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز