خبرگزاری کار ایران

انواع شوینده طبیعی که می توانید در خانه درست کنید

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۶۱۰

استفاده از شوینده های شمیایی برای سلامت بدن بسیار مضر است بنابراین برای حفظ سلامت خود می توانید با مواد طبیعی که در منزل دارید شوینده های طبیعی و بدون ضرر بسازید.

به گزارش ایلنا، حساسیت به مواد شوینده شیمیایی و همچنین خطرات این مواد سمی برای بدن دلیل خوبی برای استفاده از مواد ارگانیک میباشد ؛ محلول شوینده با پوست پرتقال نمونه ای از این مواد است. شوینده های شیمیایی به دلیل مضراتی که برای سلامتی افراد دارند ، برای استفاده مناسب نیستند و بهتر است مواد طبیعی را جایگزین آن نماییم و در منزل محلولی موثر و در واقع شوینده ای قوی و ارزان برای از بین بردن انواع لکه ها درست کنید.

از دیگر مواردی که ما را به استفاده از شوینده های طبیعی و ارگانیک وا می دارد ، نگرانی ها در مورد گرمایش جهانی و تاثیر مواد شیمیایی سمی بر روی بچه ها و خانواده ها، است.

انواع شوینده طبیعی که می توانید در خانه درست کنید

طرز تهیه شوینده های خانگی و طبیعی

10 نوع شوینده طبیعی که در خانه می توانید درست کنید

از بین بردن لکه های آب سخت با نمک

برای از بین بردن لکه های آب سخت ، ¼ پیمانه نمک را با 2 قاشق غذاخوری سرکه مخلوط کنید و به راحتی این نوع لکه ها را از بین ببرید.

شوینده طبیعی، قوی و ارزان با پوست پرتقال

12 عدد پرتقال را با مخلوط اپیمانه جوش شیرین و 3 پیمانه آب تمیزبا مسواک کنید تا آلودگی و مواد شیمیایی سطح آن پاک شود و سپس آبکشی کنید. پوست پرتقال های شسته شده را بکنید و در ظرف شیشه ای تمیز بریزید سپس بر روی آن مقداری سرکه سفید بریزید و درب شیشه را محکم ببندید و آن را در جای تاریک به مدت یک ماه قرار دهید . محلول را خوب تکان دهید وسپس آن را از صافی رد کنید. محلول را با ½ پیمانه آب رقیق کنید و دوباره خوب هم بزنید. اکنون آن را درون اسپری ریخته و استفاده کنید.

انواع شوینده طبیعی که می توانید در خانه درست کنید

ساخت شوینده طبیعی با پوست پرتقال

لیمو به عنوان یک ماده ساینده و شوینده طبیعی

اگر می خواهید شوینده ای طبیعی برای از بین بردن کثیفی حمام، آشپزخانه، کابینت و وسایل و به طور کلی تمیزکنندهای برای هر نوع سطحی که دارای جرم های اسیدی و قلیایی است ، داشته باشید ، نصف لیمو را داخل بوراکس ریخته و از آن استفاده کنید زیرا بوراکس به دلیل خاصیت قلیایی، ماده خوبی برای از بین بردن لک و چربی است و لیمو به خاطر خاصیت اسیدی در حذف لکه های آب و صابون بسیار موثر است.

تمیز کردن سطوح روغنی با جوش شیرین

جوش شیرین در تمیز کردن پروتئین، روغن و ظرف غذای حیوانات خوب عمل می کند ،همچنین از بین برنده طبیعی بوی بد است بنابراین اگر می خواهید چربی های غذایی را از سطوح مختلف پاک کنید جوش شیرین را با آب و کره بادام زمینی ترکیب کنید تا به صورت خمیر درآید سپس روی سطح مورد نظر بمالید تا پاک شود.

انواع شوینده طبیعی که می توانید در خانه درست کنید

از بین بردن بوی بد و لکه های روغنی ظروف با جوش شیرین

از بین بردن لکه چای و قهوه با سرکه سفید

سرکه برای از بین بردن لکه چای و قهوه و زنگ فوق العاده است ، حلال بوده، کپک را مهار و سفیدک صابون را پاک می کند. سرکه سفید و آب را با هم مخلوط کنید تا رقیق شود و از آن برای رفع کثیفی، سفیدک صابون، لکه های مواد معدنی آب و قطره های سفت شده موم شمع استفاده کنید، اگر از بوی سرکه متنفرید می توانید یک قطره اسانس به آن اضافه نمایید تا خوشبو شود .

تمیزکننده و خوشبو کننده چندکاره رزماری

مقداری آب را با پوست لیمو و شکوفه ی رزماری ترکیب کنید و داخل یک بطری اسپری بریزید و تکان دهید و یک هفته صبر کنیدسپس از این محلول برای با طراوت کردن لباس های تازه شسته شده و لکه گیری فرش ها استفاده کنید.

انواع شوینده طبیعی که می توانید در خانه درست کنید

استفاده از رزماری برای ساخت شوینده های طبیعی خانگی

شیشه پاک کن طبیعی بسازید

2 پیمانه آب، 2 پیمانه الکل و ½ پیمانه آمونیاک را با هم مخلوط کنید و محلول را داخل اسپری بریزید و با آن شیشه های خانه تان را پاک کنید تا خط ها و لکه های آن از بین برود.

تمیز کننده و شوینده طبیعی برای از بین بردن لک های سینک

جوش شیرین را با پاک کننده روغن مخلوط کرده و در یک ظرف درب دار نگه دارید سپس روی سینک ریخته و صابون مایع و آب را نیز به آن اضافه نمایید و توسط یک قلم سینک را تمیز کنید و سپس با آب بشویید تا لکه های آن کاملا از بین برود.

انواع شوینده طبیعی که می توانید در خانه درست کنید

تمیز کردن لکه های سینک با شوینده طبیعی

تمیز کردن دوش حمام با این محلول تمیزکننده و شوینده طبیعی

یک چهارم فنجان جوش شیرین و یک فنجان آب را در یک کاسه ریخته و 30 تا 60 ثانیه در مایکروفر حرارت دهید سپس محلول را بر روی دوش بریزید و بگذارید تا 5 دقیقه بماند سپس با یک پارچه آن را تمیز کنید.

شوینده طبیعی با روغن چای

دو فنجان آب و دو قاشق چای خوری روغن چای را با یکدیگر ترکیب کرده و در یک بطری اسپری با ظرفیت 24 اونس ریخته و خوب تکان دهید . سطح مورد نظر را اسپری کرد ه و به مدت 24 ساعت بگذارید سپس جوش شیرین را ریخته و آرامی هم بزنید تا حالت چسب مانند پیدا کند در آخر به وسیله مسواک سطح مورد نظر را تمیز کنید.

منبع: نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز