خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری الوند دو ماه مطالبات مزدی طلبکارند/ درج عناوین غیرواقعی شغلی در لیست بیمه

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۱۹۶

کارگران شهرداری الوند می‌گویند: دوماه مزد معوقه مرداد و شهریور ماه پرداخت نشده و مشکلات درج عناوین شغلی کارگران در لیست بیمه‌ای نیز به قوت خود باقی‌ست!

جمعی از کارگران مجموعه شهرداری الوند که در بخش خدمات کار می‌کنند، در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت مطالبات معوق خود خبر دادند.

این کارگران که در حال حاضر دو ماه مزد معوقه مرداد و شهریور ماه را طلبکارند، در ادامه می‌گویند: حقوق ماهانه‌مان از سوی کارفرمای شرکت پیمانکاری به صورت حداقلی پرداخت می‌شود در عین حال شهرداری الوند آگاهانه یا غیرآگاهانه از درج عنوان واقعی شغلی کارگران خدماتی در لیست بیمه سازمان تامین اجتماعی خودداری می‌کند و در ‌‌نهایت این کارگران‌ هستند که از این وضعیت در زمان بازنشستگی با قانون مشاغل سخت و زیان‌آور زیان می‌کنند.

کارگران می‌گویند: حدود ۸۰ کارگر در بخش خدمات شهرداری الوند به صورت شب‌کار در سطح شهر فعالیت دارند که در شرایط سخت و زیان‌آور مشغول کارند.

کارگران این شهرداری معتقدند: باتوجه به ماهیت فعالیت کارگران خدماتی و نیز شرایط آلودگی محیط کار، تمامی کارگران خدماتی این واحد مشمول قانون «سختی کار» قرار می‌گیرند.

کارگران شهرداری الوند با بیان اینکه شهرداری الوند دچار کمبود منابع مالی است و نبود درآمد کافی و وجود مطالبات موجب شده تا شهرداری نتواند دستمزد کارگران و کارکنان شاغل در مجموعه خود را بپردازد، در ادامه می‌افزایند: کارگران علارغم اینکه به دلیل دریافت نکردن چندین ماه دستمزد دچار مشکلات معیشتی هستند اما با صبوری و نجابت خود، همچنان در حال انجام خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

طبق اظهارات کارگران این واحد خدمات شهری؛ بی‌ثباتی شغلی که هم‌اکنون با حضور شرکت‌های واسطه‌ای نیروی انسانی با آن مواجهیم، توان روحی وجسمی کارگران را برای کار گرفته است.

به نقل از کارگران شهرداری الوند گفته می‌شود؛ کارگران خدماتی همچنین فاقد فیش حقوقی و یک نسخه از قرارداد کار خود با پیمانکارشهرداری هستند. پیمانکار شهرداری الوند در هر نوبت عقد قرارداد یک نسخه قرارداد خالی را جلوی کارگران قرار می‌دهد و از آنها بدون هیچ اظهارنظری امضا می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز