خبرگزاری کار ایران

رسایی؛ نماینده مخالف با وزیر پیشنهادی ارشاد:

ما نمی‌خواهیم به احمد جنتی رأی بدهیم بلکه به فرزند او می‌دهیم

کد خبر : ۹۶۹۵۰

علی جنتی در یک خانواده با بصیرت متولد شده اما به احمد جنتی(پدر او) نمی‌خواهیم رأی اعتماد بدهیم بلکه خواهان دادن رأی به فرزند وی هستیم که در این راستا دغدغه‌ها بسیار است.

ایلنا: حمید رسایی در نشست امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت یازدهم در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نداشتن توانایی لازم ازسوی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، رفع مشکلات حوزه فرهنگ را دور از انتظار خواهد کرد، افزود:‌ شاید وزیر پیشنهادی در دفاع از خود و با توضیحات منطقی بتواند نمایندگان را قانع کند اما تاکنون باتوجه به شناختی که حاصل شده قابلیت رفع دغدغه‌های حوزه فرهنگ در وی دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره اینکه وزیر پیشنهادی در یک خانواده با بصیرت، مذهبی و سیاسی متولد شده که همچون کوه دربرابر دشمنان در سال‌های قبل و بعد از انقلاب ایستاده است، تصریح کرد:‌ ما به خود احمد جنتی که پدر وزیر پیشنهادی است نمی‌خواهیم رأی اعتماد بدهیم بلکه ما خواهان دادن رأی به فرزند وی هستیم که در این راستا دغدغه‌ها بسیار است.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: جنس مخالفت من در حوزه فرهنگ تنها دغدغه‌ای است که علی جنتی با تمام فضایل خود نمی‌تواند آنها را رفع کند.

وی ادامه داد:‌ علت نگرانی من این است که وزیر پیشنهادی در مصاحبه‌های خود گفته است که به کسی ارادت فکری دارد که بسیاری از آسیب‌های فرهنگی که درحال حاضر در کشور وجود دارد ناشی از تفکر و مدیریت آن فرد است و البته همان آسیب‌ها بعد سبب شد کسانی که از آنها حمایت شده بود، بدترین رفتار را کردند.

رسایی با اشاره به اینکه در قانون اساسی آمده است که قبل از ارائه هر لایحه علمی، اجتماعی،‌ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که به مجلس ارائه خواهد شد باید پیوست فرهنگی داشته باشد، گفت: متأسفانه عدم رعایت ارائه پیوست فرهنگی از سوی دولت‌های قبلی مشکلات زیادی را برای جامعه به وجود آورده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اهمیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فروعات آن افزود: متأسفانه خیلی از افراد فکر می‌کنند که این وزارتخانه یک وزارت دم دستی است این درحالی است که این وزارتخانه؛ وزارتی فکری و اجرایی است. محصولات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی غیرمحسوس بوده و به کارهایی همچون ساخت سینما و کتابخانه نمی‌توان لقب انجام کار فرهنگی داد چراکه اینگونه اقدامات جزء کارهای عمرانی هستند.

رسایی گفت: اگر نظارت دقیقی بر اینکه چه نوع کتابی در کتابخانه وجود دارد وچه نوع فیلمی در سینما نشان داده می‌شود، وجود داشته باشد می‌توان ادعا کرد که کار فرهنگی صورت گرفته است درحالیکه تاکنون تمام فیلم‌ها و کتاب‌ها نشخوار شده و ترجمه شده از غرب هستند. زمانی می‌توان دم از انجام کار فرهنگی در جامعه زد که بتوان کتاب یا فیلمی را به دور از سلایق و علایق کشورهای خارجی و کاملا ایرانی ساخت.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی خطاب به مجتبی رحماندوست نماینده تهران، گفت: شما مشاور رئیس‌جمهور دوره اصلاحات بودید اما متأسفانه یکبار هم انتقاد نکردید چرا وزیر فرهنگ و ارشاد وقت معتقد به واژه مقدس در دفاع مقدس نبود. متأسفانه تنها دغدغه ما این است که مبادا فعالیت‌هایی که گفته شد به سمت و سوی افراط و تفریط کشیده شود.

رسایی با اشاره به شعار "زنده باد مخالف من" در دوره‌ای از تاریخ گفت: شعار این افراد این بود که معاند را به مخالف و مخالف را به منتقد و منتقد را موافق برای توسعه سیاسی باید تبدیل کرد. در آن دوران عملا سگ‌ها را رها کردند و سنگ‌ها را بستند که همگی نمایندگان با مسئولان کشوری این قضایا را به خوبی در اذهان خود دارند.

رسایی گفت: متأسفانه درد و دغدغه ما الان این است که افرادی که شعارهای ضدانقلاب و ضدتوسعه فرهنگی می‌دادند مجددا در تلاش برای روی کار آمدن هستند. من خواهان این هستم که بدانم وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی چه برنامه‌ای برای عدم بازگشت افرادی که برای وزارتخانه مذکور سم هستند، دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه افرادی که آفت فرهنگ کشور هستند، دم از تلاش برای توسعه سیاسی می‌زدند؛ عنوان کرد: نشان توسعه سیاسی بالا رفتن مشارکت در جامعه است اما در همان دولت ما شاهد کمترین میزان مشارکت مردم در زمینه سیاسی بودیم که این نشان از دروغ بودن حرفهای آنان است.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس تصریح کرد:‌ افرادی که مخالف رشد فرهنگ کشور بودند و شعارهای مختلفی سر می‌دادند با نفوذ در روزنامه‌های زرد خواسته‌های خود را به گوش مردم می‌رساندند و این درحالی است که یکی از روزنامه‌نگاران فراری می‌گوید ما قبل از ورود به نشریات زرد در روزنامه‌های آرایشی زنان فعالیت می‌کردیم و بعد از جریان اصلاحات دیدیم یک روزنه نفوذی برای ما باز شد و وارد حوزه نشریات زرد شدیم.

وی با بیان اینکه‌ وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بداند افرادی همچون کسانی که نام برده شد دوباره فعال شده و فعالیت‌های خود را گسترش دادند، گفت: آقای روحانی رئیس جمهور کشور چون کتک خورده این گروه‌ها هستند هیچ زمان اجازه ورود در حوزه اجرایی را به آنان نخواهد داد اما چون وی دغدغه‌های بسیاری در حوزه ریاست جمهوری دارد نمی‌تواند از حضور این افراد در بخش فرهنگی کشور جلوگیری کرده و به این ترتیب این وظیفه خطیر بر دوش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور است.

رسایی با تأکید بر اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برنامه‌های خود درخصوص کنار زدن معاندان را به مجلس ارائه کند افزود: قرائت‌های مختلف از دین، توهم توطئه، تساهل و تسامح مسائلی هستند که باید از سوی وزارتخانه مذکور به جد دنبال شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه هر نهادی در ارتباط با رهبری بود در آن زمان افراد معاند می‌گفتند این نهاد متولی دین سخت است، تصریح کرد: افرادی که خواهان نفوذ در فرهنگ و تغییر آن بودند شعارهای بسیاری همچون تعطیلی صدا و سیما را می‌دادند این درحالی است که روزنامه کیهان در عین اینکه خبررسانی می کرد نیز متولی دین سخت و یک مرجع که در بی بی سی سخنرانی می‌کرد و احکامش نیز مرتبط بر دین نبود و در فتنه 88 نقش بسزایی داشت را متولی دین آسان می‌دانستند.

وی با بیان این مطلب که کسانی که از این تعادل دست برداشته و بر اصول و مبانی پافشاری می‌کنند را در جامعه گروه‌های افراطی می‌خوانند گفت: هرکس که خود و امیال درونی را به افراد معاند بسپارد را جزء گروه‌های متعادل خواندن اشتباه است و امید است که در دولت تدبیر و امید تعادل واقعی مدنظر بوده و رئیس جمهور نیز از این نوع تعادل حمایت کند.

رسایی گفت: من در برنامه‌های جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی قاطعیت لازم را ندیده و ایشان را برای تصدی بر این وزارتخانه مناسب نمی‌دانم.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری کسانی که در فتنه 88 شعار مرگ بر ولایت فقیه را سرمی‌دادند افزود:‌ نباید چنین افرادی دوباره بر سر کار برگردند و پست‌های حساس جامعه را بر عهده بگیرند.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس یادآور شد: برخی از افراد در جریان فتنه 88 بازی و فریب افرادی را خوردند که شناخت کافی از آنان نداشتند و ما نیز نمی‌گوییم که نباید آنها بخشیده شوند اما معتقد به این هستیم که نباید در کارهای اجرایی کشور دیگر حضور داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز