خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ گزارش داد؛

تقویت حضور چین در ایران کار را برای شرکت‌های اروپایی دشوار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۴۷۸

بلومبرگ در گزارشی به توافق ایران و چین پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، نزدیک شدن به چین در ابتدا اولویت سیاست‌خارجی ایران نبوده است؛ اما در واقع  با اعمال تحریم‌های هسته‌ای به‌صورت یک‌جانبه توسط دولت دونالد ترامپ و خروج شرکت‌های اروپایی از  ایران، تهران به پکن نزدیک شده است.

همزمان با انتشار گزارش‌های همکاری بلندمدت دو کشور، این نگرانی ایران ایجاد شد که ممکن است ایران برای سال‌ها از نظر مالی وابسته به چین باشد. ایران همواره به دنبال استقلال بوده است اما تحریم‌ها و شیوع کرونا باعث شده که ایران به رابطه با چین فکر کند.

از سوی دیگر این اتحاد را می‌توان نشانه‌ای از تضعیف نفوذ ایالات‌متحده در سراسر جهان و به ویژه در خاورمیانه دانست.از سوی دیگر همکاری استراتژیک با ایران می‌تواند موجب تقویت و حمایت از طرح اقتصادی عظیم چین شود. بر اساس این برنامه قرار است جاده ابریشم یک‌بار دیگر از طریق شبکه‌ای از راه‌آهن، بنادر، لوله‌های انتقال، شبکه برق و بزرگراه‌ها شکل بگیرد. تقویت حضور چین در ایران می‌تواند کار را برای شرکت‌های اروپایی که در آینده تلاش خواهند کرد تا در بازار ایران حضور داشته باشند ، دشوار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز