خبرگزاری کار ایران

استاندار خبرداد:

تمدید محدودیت های کرونایی در هرمزگان/ممنوعیت سفر غیرضروری به روستاهای استان/ تداوم تعطیلی مساجد و مصلاها

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۰۷۵

استاندار هرمزگان با بیان اینکه رفت و آمد، تردد و سفر غیرضروری به روستاها به ویژه در ایام اعیاد قربان و غدیر ممنوع است، تصریح کرد: محدودیت های گروه‌های شغلی سطح ۳ و ۴ که طی سه هفته گذشته برای مقابله با کرونا در هرمزگان اعمال شد، به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید و در استان اعمال خواهد شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با بیان اینکه استفاده از ماسک همچنان اجباری است، گفت: مردم هرمزگان در عید قربان به طور جدی از هرگونه تجمع، مراسم، مهمانی و دورهمی خودداری و پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌های مقابله با کرونا در هرمزگان به مدت یک هفته دیگر تمدید شد، تصریح کرد:  استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی، در تمامی اماکن عمومی، محل های کار و فعالیت‌های مختلف از جمله ادارات، اصناف، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و کارگاه های عمرانی، همچنان اجباری است.

همتی ادامه داد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی، راه اصلی مبارزه با ویروس کرونا است و از مردم می‌خواهیم همچنان این توصیه‌ها را رعایت کنند و به ویژه هنگام خروج از منزل حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی اضافه کرد: رعایت بهتر این موارد به ویژه استفاده بیش از ۸۰ درصد مردم هرمزگان از ماسک طی هفته‌های اخیر و عدم برگزاری تجمعات همچون مراسم های عروسی و عزا و دورهمی ها، موجب روند ثابت کاهش بیماران بدحال مبتلا به کرونا در هرمزگان شده است و سیر نزولی و کاهش بیشتر این بیماری در گروی رفتار و همکاری مردم و رعایت بسیار جدی موارد توصیه شده است.

همتی عنوان کرد: محدودیت های گروه‌های شغلی سطح ۳ و ۴ که طی سه هفته گذشته برای مقابله با کرونا در هرمزگان اعمال شد، به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید و در استان اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که ضرورت ندارد از خانه بیرون بیایند، حتماً در خانه بمانند تا شاهد خلوت شدن بیشتر بازارها، پارک ها، ساحل، خیابان‌ها و اماکن عمومی باشیم و این امر راهکار موثری در مبارزه با ویروس کرونا محسوب می‌شود، بیان کرد: نیروی انتظامی و بازرسین بسیار فعال تر و گسترده‌تر از گذشته، نظارت بر تمامی مکان های فعالیت و مراجعه مردم را انجام می دهند و با تخلفات بهداشتی برخورد خواهند کرد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ارائه سفارش به کشتارگاه ها جهت قربانی و ادای نذر مردم از راه دور انجام می‌شود تا تجمعی در این خصوص نداشته باشیم، افزود: از مردم در سراسر استان هرمزگان می‌خواهیم تا در عید قربان به هیچ عنوان تجمع، مراسم، مهمانی و دورهمی نداشته باشند تا با خودداری از این مراسمات به سلامتی هرچه بیشتر یکدیگر کمک کنیم.

وی ادامه داد: پرهیز از تجمعات و مراسمات و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، باید همچنان مورد توجه مردم هرمزگان باشد تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع و شاهد کاهش هرچه بیشتر این بیماری در استان باشیم.

همتی با اشاره به اینکه کارکنان بخش‌های اداری که بعداز ظهرها تعطیل هستند از رفت و آمدهای غیرضروری در محیط‌های اجتماعی و بازارها به شدت پرهیز کنند تا به کاهش چرخه انتقال این ویروس کمک شود، اظهار کرد:  کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، سن بالای ۵۰ سال و زنان باردار باید به صورت دورکاری فعالیت کنند و مادران دارای کودکان زیر شش سال نیز با هماهنگی مدیر دستگاه، می توانند به صورت شیفتی و دورکاری، فعالیت کنند.

وی افزود: برگزاری مراسم‌های عروسی، عزا و هرگونه تجمع در سراسر استان همچنان ممنوع است و فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باید رصد و نظارت لازم را در این باره داشته باشند و نیروی انتظامی نیز با این تجمعات و مراسمات برخورد جدی خواهد داشت و پرونده عوامل برگزاری این گونه مراسمات و تجمعات، در دستگاه قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه ضدعفونی کردن اماکن عمومی، عدم ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک و ارائه خدمات در محل هایی همچون بانک ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری، همواره مد نظر باشد، اظهار کرد: نظارت بر مطب پزشکان و رعایت پروتکل های بهداشتی در مطب پزشکان، آزمایشگاه‌ها و سایر اماکن خدمات رسانی پزشکی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رفت و آمد، تردد و سفر غیرضروری به روستاها به ویژه در ایام اعیاد قربان و غدیر ممنوع است، تصریح کرد: فرمانداران همچنان حساسیت لازم را در نظارت بر تمامی امور در راستای پیشگیری از بیماری کرونا داشته باشند.

همتی اظهار کرد: محدودیت های گروه‌های شغلی سطح سه و چهار که در راستای مقابله با کرونا در هرمزگان به مدت یک هفته تمدید شده است، طبق ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا شامل تعطیلی آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها، کتابخانه‌ها، سینماها، تئاتر و مراکز مشابه، تالارهای پذیرائی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، کافه ها، قهوه‌خانه و چاپخانه‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه های بدنسازی و باشگاه ها و فعالیت های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه است.

وی در پایان گفت: مساجد و مصلی ها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، همایش ها، عروسی، عزا و تجمعات ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز