خبرگزاری کار ایران

به مازندران سفر نکنید ؛

احتمال همه‌گیری کرونا در استان مازندران/ بستری یکهزار و 921 مبتلا به کرونا در استان

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۶۶۶

شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های مازندران به مرز 2 هزار نفر نزدیک شده است این در حالیست که هجوم مسافران به مازندران برای گشت و گذار همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مازندران با 13 شهر در وضعیت قرمز کرونایی، در وضعیت بحرانی قرار دارد و بهرغم خواسته مسئولان، مسافران به این استان سفر می‌کنند هجوم مسافران به مازندران برای گشت وگذار درحالی‌ست که آمارها روزهاست که از وخیم شدن حال استان از بیماری کرونا حکایت دارد اما این مسافران کوتاه نمی‌آیند.

در حالی که زندگی با کروناویروس دست‌کم تا یک سال باقی خواهد ماند و به احتمال زیاد زمستان و پاییز سخت‌تری نسبت به تابستان، اسفند و فروردین سال گذشته خواهیم داشت، رفتار اجتماعی جامعه هنوز به شرایطی که مورد انتظار است، نرسیده است.

در مازندران میزان ابتلا به کووید19 همچنان روند صعودی دارد تا جایی که در شبانه‌روز گذشته ۳۱۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 57 بیمار جدید در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شده‌اند و تعداد بیماران جدید کرونایی را به 369 نفر رسانده است. در مقابل در همین مدت 314 نفر از بیمارستان‌ها مرخص شدند تا تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه دهند.

هم‌اکنون 1921 بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان بستری هستند. مازندران 400 تخت مراقبت‌های وِیژه دارد و 60 درصد آن در اشغال بیماران مبتلا به کووید19 است.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت هم با ابراز نگرانی نسبت به گلستان و‌ مازندران، اعلام کرد که در تلاش هستیم کمبودهای این دو استان را برطرف کنیم و به مسافران و هموطنان توصیه کرد که   به مازندران سفر نکنند چرا که احتمال ابتلا بالاست و همه‌ استان در حال حاضر  درگیر کرونا است.

از سویی 1000 نفر از کادر درمان و بهداشت مازندران مبتلا به این بیماری شده‌اند و رئیس دانشگاه علوم پزشکی علت آن را فشار بالای کاری می‌داند و مردم را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی واستفاده از ماسک توصیه می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز