خبرگزاری کار ایران

زمردیان در سالروز عملیات مرصاد:

فروغ جاویدان به غروب جاویدان مبدل گشت

کد خبر : ۹۲۶۱۰

پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد و نقطه طلایی پیروزی لشكر اسلام بر كفر و نفاق است كه با وحدت و همدلی رزمندگان از جای جای ایران اسلامی، تحت امر امام (ره) صورت گرفت؛ در این بین نقش‌آفرینی رزمندگان همدانی در عملیات مرصاد مثال‌زدنی بوده است.

ایلنا: به بهانه فرا رسیدن ۵ مرداد ماه سالروز عملیات مرصاد، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در گفتگویی بیان داشت: از سال ۶۳ منافقین به مرور به عراق رفتند تا سبوعیت خود را به ملت بزرگ ایران با هدف همکاری با حزب بعث عراق بیش از پیش اعلام نمایند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ «محمد جواد زمردیان» افزود: منافقین با انجام عملیات‌های آفتاب و چلچراغ و حمله به خطوط مرزی و همکاری با صدام در کشتار، جهالت و نفاق خود را به حد اعلا رساندند.

وی در ادامه گفت: پس از اعلام پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی جمهوری اسلامی ایران، منافقین در هماهنگی با رژیم صدام، اقدام به حمله‌ای کور علیه ایران کردند.

اما عملیات مرصاد که منافقین از آن به عنوان فروغ جاویدان یاد می‌کنند عملیاتی آشکار از خیانت دیگری از رجوی و همدستانش علیه ملت ایران بود که با حضور به موقع رزمندگان به غروب جاویدان تبدیل شد.

روزهای پایانی جنگ که همه حامیان جهانی صدام به حمایت او پرداخته بودند منافقین نیز سعی بر نشان دادن خود به استکبار جهانی بودند از این رو طرحی را آماده نمودند تا با تشکیل گروه‌های چند نفره به تهران حمله ور شوند و از پتانسیل فرضی خود در کشور نیز بهره گیرند.

لذا پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط جمهوری اسلامی ایران این حرکت نا‌آگاهانه را به لشکر کشی با حمایت صدام و امریکا به داخل کشور تبدیل کرد.

به این ترتیب قرار شد ارتش عراق با هجوم سنگین به مناطق جنوبی ایران، رزمندگان اسلام را به خود مشغول کند تا نیروهای منافقین بتوانند به ‌راحتی وارد ایران شده و تا تهران پیشروی کنند اما با زبده بودن نیروهای اطلاعاتی ایران و همچنین مقاومت و ایثار رزمندگان نتوانستند کاری از پیش ببرند.

ورود دقیق‌تر به کیفیت این عملیات و چگونگی شروع آن نیازمند بررسی هر چند اجمالی وضعیت جنگ در آن دوران دارد، در این میان نقش رزمندگان استان همدان بسیار بارز و برجسته بود به طوری که موجب تغییر سرنوشت جنگ شد، به همین منظور به گوشه‌ای از این نقش سازنده اشاره‌ای می‌شود.

پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط جمهوری اسلامی ایران در سوم مردادماه سال ۶۷ زمزمه‌هایی از حرکت دشمن بعثی در جبهه‌های غرب به خصوص سرپل ذهاب و قصر شیرین به گوش می‌رسید، رزمندگان لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) همدان در این هنگام در پادگان شهید شهبازی استقرار داشتند.

پس از غروب آفتاب خبر رسید که دشمن شهرهای قصر شیرین، سرپل ذهاب و کرند غرب را به تصرف درآورده و شهر اسلام‌آباد در معرض سقوط قرار گرفته است. بلافاصله جلسه‌ای در ستاد لشکر با حضور فرماندهان گردان‌ها برقرار شده و مقرر شد تا فرمانده اطلاعات یگان برای بررسی وضعیت منطقه راهی شهر اسلام‌آباد شود.

فرمانده اطلاعات یگان در ورودی شهر شاهد تراکم بیش از حد خودروهای مردم و حتی هزاران نفر از اهالی شهرهای کرند و اسلام‌آباد شد که به صورت پیاده در حال فرار از شهر بودند. وی کمی جلو‌تر با ستونی از دشمن که هنوز هویت آن معلوم نبود برخورد کرده و با شلیک به سمت خودروی وی که پلاک سپاه بر روی آن نصب بود، در حالی که مجروح شده بود مجبور به ترک منطقه می‌شود.

با مراجعت وی به پادگان، ۶۰ نفر از نیروهای واحد اطلاعات عملیات سازماندهی می‌شوند که البته یک سری از نیروهای معارض عراقی که از غرب راهی جنوب بودند نیز به جمع آن‌ها پیوسته و درگیری تا اوایل بامداد روز چهارم مرداد ماه ادامه پیدا می‌کند که البته به دلیل اتمام مهمات و کمی نیروهای خودی و همچنین کثرت نیروهای دشمن مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند. در این زمان نیروهای گردان ۱۵۵ حضرت علی‌اصغر (ع) و گردان ۱۵۴ حضرت علی‌اکبر (ع) در تنگه اول چهارزبر استقرار یافتند و حماسه مرصاد با این استقرار آغاز شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز