خبرگزاری کار ایران

حواشی اولین جلسه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی؛

از برگزاری گعده‌های چند نفره با نامزدهای ریاست مجلس تا صندلی خالی آملی لاریجانی و جنتی

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۸۸۷

از دیگر نکات جالب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گعده‌هایی دور محمدباقر قالیباف و همچنین یاران احمدی‌نژاد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین افتتاحیه یازدهمین دوره ملجس شورای اسلامی صبح امروز ۷ خردادماه با به صدا در آ‌وردن زنگ آغاز مجلس، توسط حجت اسلام والمسلمین سیدرضا تقوی به عنوان رییس سنی این جلسه راس ساعت ۸:۳۲ آغاز شد.

تقوی تعداد نمایندگان حاضر در صحن را ۲۶۸ نفر اعلام کرد.

پس از استقرار هیات رییسه و حضور مقام‌های لشکری و کشوری از جمله روسای قوا، وزیران کابینه و تعدادی از اعضای شورای نگهبان، یازدهمین مجلس شورای اسلامی کار خود را رسما آغاز کرد.

هنگام نطق میان دستور سیدرضا تقوی هنگامی که گفت در مجلس یازدهم امان‌نامه کفر و شرک امضا نمی‌کنیم نمایندگان «الله اکبر» گفتند.

پس از صحبت‌های رییس سنی جلسه، وزیر کشور در جایگاه سخنرانی قرار گرفت و گزارش‌هایی را درباره برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه داد.

رحمانی فضلی گفت: انتخابات مجلس یازدهم به هنگام شیوع بیماری کرونا و مشکلات کشور و سقوط هواپیمای اوکراینی برگزار شد ،روزهایی که کشور درگیر مشکلات فراوانی بود.

پس از گزارش وزیر کشور و قرائت پیام مقام معظم ر هبری، حسن روحانی در جایگاه سخنرانی قرار گرفت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات دولت در روزهای اخیر که کشور با مشکلات فراوانی روبرو بود گفت: دولت باید لایحه خوب به مجلس بفرستد و نمایندگان نیز آنا را بررسی و تصویب کنند و به نوعی باقیات صالحات قرار دهند.

به هنگام سخنرانی رییس جمهور برخی از نمایندگان از جای خودشان بلند شدند و در صحن مجلس پیاده‌روی کردند.

عده‌ای دیگر نیز گعده‌های کوچک تشکیل دادند. برخی از نمایندگان نیز در سکوت به صحبت‌های رییس قوه مجریه گوش دادند.

پس از اتمام سخنرانی رییس‌جمهور و خروج او از صحن دیگر مقام‌ها نیز از صحن مجلس خارج شدند و مراسم سوگند برپا شد و منتخبان مجلس سازدهم سوگند نمایندگی یاد کردند.

از دیگر نکات جالب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گعده‌هایی دور محمدباقر قالیباف منتخب مردم تهران در این دوره بود. تعدادی از نمایندگان دور شهردار پیشین تهران جمع شدند و به نوبت با وی سخن می‌گفتند و گاهی تعدادی از نمایندگان روی زمین در پایین پای وی می‌نشستند و با وی صحبت می‌کردند.

البته ناگفته نماند یاران احمدی‌نژاد نیز با هم گعده‌هایی در گوشه و کنار صحن برگزار کردند و با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند و دیگر نمایندگان نیز گاهی در میان یاران احمدی‌نژاد ظاهر می‌شدند و گاهی در کنار قالیباف قرار می‌گرفتند.

از دیگر اتفاقات رخ داده در نخستین جلسه یازدهمین مجلس شورای اسلامی بازار داغ عکس‌های یادگاری نمایندگانی بود که تازه به مجلس رسیده بودند، نمایندگان گاه با یکدیگر سلفی و گاهی دیگر عکس‌های دسته‌جمعی می‌انداختند.

نکته قابل توجه اینکه در بین صندلی مدعوین دو صندلی خالی بود که گفته می‌شد جایگاه آملی لاریجانی رئیس  مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت‌الاسلامی جنتی دبیر شورای نگهبان است.

در نهایت نخستین جلسه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تعیین شعب و ادای احترام به مقام شهیدان گمنام در مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز