خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

صیادان هرمزگانی نه می‌توانند صید کنند، نه یارانه می‌گیرند/ صیادان در اولویت حمایت‌های کرونایی باشند

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۳۰۶

مدیرعامل اتحادیه صیادان هرمزگان با وخیم خواندن وضعیت معیشتی صیادان این استان، خواستار حمایت‌های دولتی از این قشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق تندرو عنوان کرد: هنوز وضعیت در برخی نقاط استان هرمزگان ازجمله بندرعباس و میناب از نظر شیوع کرونا قرمز است. این مساله باعث می‌شود صیادان نتوانند به دریا رفته و صید کنند، چراکه کار صیادی مانند کشیدن و جمع کردن تور‌ها مستلزم این است که افراد کنار هم قرار گیرند و به این شکل فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود.

او ادامه داد: کرونا تاثیر مخربی بر زندگی صیادان داشته و معیشت افراد از صیادان گرفته تا ملوانان و فروشندگان ماهی‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، به گونه‌ای که بسیاری از صیادان به ویژه در مناطقی که وضعیت از نظر شیوع کرونا قرمز است، دچار مشکلات عدیده شده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه صیادان هرمزگان با انتقاد از اینکه یارانه کرونا به صیادان تعلق نگرفته است، گفت: با مسئولان استانی در این زمینه نامه‌نگاری کرده‌ایم و امیدواریم صیادان مورد حمایت قرار گیرند.

او همچنین به طرح یکسان‌سازی شناور‌ها اشاره و عنوان کرد: بر اساس این طرح صاحبان شناور‌ها باید اطلاعات خود را ثبت و مدارک خود را ارائه دهند. مدارک برخی ناقص و رفع این نقص‌ها نیازمند مراجعه به ادارات مختلف است که در شرایط کنونی امکان‌پذیر نیست یا خطر آفرین است. انتظار داریم مجوز‌ها برای رفتن به دریا فعلا تمدید شود تا صیادانی که به شدت آسیب دیده‌اند، مشکلات جدیدی پیدا نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز