خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صیادی خوزستان هشدار داد؛

بروز فقر شدید در میان صیادان با شیوع کرونا/ محرومیت صیادان از بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۷۲۰

رئیس اتحادیه صیادی خوزستان نسبت به فقر شدید صیادان به دنبال شیوع کرونا و تعطیلی کسب‌و‌کار‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا دهقانی عنوان کرد: متعاقب شیوع بیماری کووید ۱۹ در ایران فعالیت‌های صیادی به شدت کاهش یافته و صیادان که جزء اقشار آسیب‌پذیر به شمار می‌روند با کاهش چشمگیر درآمد رو‌به‌رو شده‌اند.

او ادامه داد: از آنجا که صیادان مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند، کاهش فعالیت آنها می‌تواند منجر به فقر شدید این افراد شود. صیادان به رغم اینکه ۲۷ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند، اما به دلیل نپرداختن حق سه درصدی بیمه بیکاری به ویژه اکنون که یکی از راه‌های جبران خسارت کرونا پرداخت بیمه بیکاری معرفی شده، با مشکل مواجه شده‌اند.

رئیس اتحادیه صیادی خوزستان همچنین با اشاره به لزوم انجام برخی از فعالیت‌های زیربنایی برای بهبود معیشت صیادان، عنوان کرد: در وهله اول لازم است زیستگاه‌های مصنوعی با مشارکت سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف بازسازی و مستقر شوند تا صیادان درآمد پایدار پیدا کنند.

او توضیح داد: بی‌توجهی به این مهم در سواحل شمالی کشور منجر به رکود چشمگیر در فعالیت صیادی شد و اگر این مساله در سواحل جنوبی مورد توجه قرار نگیرد، در این منطقه نیز شاهد کاهش درآمد صیادان و به خطر افتادن معیشت آنها خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز