خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صیادی کل کشور:

صیادان نیازمند حمایت دولتی هستند/ عیدی در کار نیست کسی هم ماهی شب عید نمی‌خرد

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۸۶۸

رئیس اتحادیه صیادی کل کشور با بیان اینکه به نظر می‌رسد امسال عیدی در کار نیست و کسی ماهی شب عید هم نمی‌خرد، خواستار حمایت دولتی از صیادان شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، شیوع کرونا کسب‌و‌کار‌های مختلف را تحت تاثیر قرار داده است. با وجود اینکه تاکید شده است کووید ۱۹ از طریق گوشت قرمز و سفید منتقل نمی‌شود، اما شهروندان در مصرف این اقلام غذایی بیشتر از قبل احتیاط می‌کنند و همین باعث تاثیر کرونا بر بازار گوشت، مرغ و ماهی شده است. در این بین صیادانی که در مناطق محروم فعالیت می‌کنند بیش از دیگران متضرر شده و معیشت آنها به خطر افتاده است.

یعقوب دوجی (رئیس اتحادیه صیادی کل کشور) در گفتگو با ایلنا، عنوان کرد: ماهی و میگو از نظر سلامت مشکلی ندارند، اما از آنجا که در شهرهای کوچک و بزرگ بازار‌های فروش ماهی و میگو تعطیل شده‌اند، صیادان در فروش محصولات خود مشکل دارند و وقتی صید خود را نفروشند به دریا هم نمی‌روند.

او ادامه داد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا در ایران به نظر می‌رسد امسال شب عیدی در کار نباشد و کسی ماهی شب عید هم نمی‌خرد. اینطور صیادان در معیشت خود به مشکل برمی‌خورند.

دوجی عنوان کرد: عمده صیادان در مناطق حاشیه‌ای و روستایی هستند و راه درآمدی جز صیادی ندارند. باید باتوجه به خسارتی که کرونا به بازار صید و صیادی زده، دولت تمهیداتی اندیشیده و به گونه‌ای جبران خسارت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز