خبرگزاری کار ایران

لطمه شدید به کارگران روزمزد صنعت طلا و جواهر در پی شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۲۷۹

کارگران شاغل در بازار بیشترین آسیب را از تعطیلی واحدهای صنفی و بازار می‌برند و اغلب نیروی کار بدون بیمه و حمایت‌های تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شاغل در بازار طلای تهران، پاساژها و مجتمع‌های طلا و جواهر در سطح شهر تهران در پی شیوع کرونا بیکار شده‌اند و به علت تدابیر قرنطینه بعد از ۳۰ فروردین ماه نیز به کار بازنخواهند گشت.  این درحالی است که اغلب شاغلان طلافروشی‌ها امنیت شغلی بالایی ندارند و تعدادی از این افراد بدون حمایت‌های بیمه‌ای هستند. خیلی از این کارگران که با قراردادهای موقت مشغول به کار هستند، در پی بیکاری هیچ منبع درآمدی ندارند و در این شرایط توان تامین معاش خود را ندارند. کارگران شاغل در بازار بیشترین آسیب را از تعطیلی واحدهای صنفی و بازار می‌برند و اغلب نیروی کار بدون بیمه و حمایت‌های تامین اجتماعی هستند. 

مسعود یزدانی (نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر) گفته بود: باتوجه به دستور فرماندهی ستاد ملی مبارزه با کرونا این اماکن تا تدوین ضوابط و پروتکل بهداشتی خاص از سوی وزارت بهداشت ملزم به تعطیلی هستند.

نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران، مشکل کارگران این صنف در موقعیت فعلی را بسیار عمیق و اسفبار عنوان کرد و گفت: متاسفانه تعطیلی بازار به علت شیوع کرونا باعث بیکاری و لطمه شدید کارگران روزمزد صنعت طلا و جواهر مانند آبکاران، تراشکاران، بسیاری دیگر از همکاران ما که پشتوانه سرمایه‌ای در این صنف ندارند، شده است که دولت حتما باید از این قشر زحمتکش حمایت‌های لازم را بکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز