خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری سی سخت خواستار تعیین تکلیف مطالبات معوقه خود شدند

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۲۸۳

کارگران شهرداری سی سخت که در ۵ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند، خواستار مشخص شدن وضعیت مطالبات خود در سال جدید شدند.

تعدادی از کارگران شهرداری سی سخت واقع در استان کهکیلویه وبویراحمد در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۸۶ کارگر در مجموعه شهرداری سی سخت به‌صورت مستقیم با سوابق بالای ۱۵ سال مشغول کارند که هنوز بابت ۵ ماه مزد معوقه و حق بیمه  سال گذشته طلبکارند.

این کارگران با تاکید بر اینکه شهرداری سی سخت به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت به موقع دستمزد کارگران خود را ندارد، در ادامه گفتند: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم حقوق مهر ماه سال ۹۸ بود که با چندین ماه تاخیر در اسفند ماه با عیدی و پاداش پایان سال دریافت کردیم.

آنها گفتند: دستمزد ما با اضافه‌کاری حدود دو میلیون تومان است که آنهم به موقع پرداخت نمی‌شود و حداقل‌های زندگی ما را تامین نمی‌کند. با این وضعیت خانواده‌هایمان با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند.

به گفته آنها، مهم‌ترین دغدغه کارگران شهرداری سی سخت که در بخش‌های مختلف شهر مشغول کارند، دریافت مطالبات معوقه و به خطر افتادن امنیت شغلی‌‌مان است. این درحالیست که اخیرا  با شیوع کرونا ویروس با حدود ۱۵ سال سابقه کار نگران امنیت شغلی خود هستیم.

کارگران تصریح کردند: با شیوع ویروس کرونا مسئولان شهری مانع حضور  کامل کارگران خدماتی و فضای سبز به محل کارشان شدند. بعد از تعطیلات رسمی نوروز یک سوم کارگران به صورت شیفت‌بندی در بخش خدمات و فضای سبز مشغول کارند.

کارگران شهرداری سی سخت در خاتمه اظهار کردند: ماه‌هاست منتظر پرداخت مطالبات معوقه خود هستیم. شرایط اقتصادی سخت است و این تأخیر در پرداخت حقوق‌ها بیشتر ما را تحت فشار قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز