خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران:

۷۵ درصد تماس ها با صدای مشاور بهزیستی استان با محوریت کرونا است

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۵۷۶

فرزاد گوهردهی گفت:از زمان شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن تعداد ۷۰۰۵ نفر با خط مشاوره رایگان تلفنی بهزیستی ، تماس داشته اند که شامل روزانه ۱۴۰ تماس با صدای مشاور ۱۴۸۰ بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد گوهردهی،مدیرکل بهزیستی استان در جمع خبرنگاران گفت:از زمان شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن تعداد ۷۰۰۵ نفر  با خط مشاوره رایگان تلفنی بهزیستی ، تماس داشته اند که شامل روزانه ۱۴۰ تماس با صدای مشاور ۱۴۸۰ بوده است.

وی افزود:تعداد ۵۲۵۰ تماس،یعنی ۷۵ درصد تماس ها در زمینه ی کرونا می باشد و ۲۵ درصد تماس ها با فراوانی ۱۷۵۵ تماس مربوط به مشکلات روز مره در حوزه خانواده، تربیت کودکان ، مشاوره قبل از ازدواج و ..‌ بوده است.

گوهردهی اظهار کرد: از ۵۲۵۰ تماس در زمینه ی کرونا ۲۳۰۰ تماس یعنی ۴۴ درصد در خصوص اضطراب ،ترس و استرس مواجه با کرونا بوده است 

وی ادامه داد:بیشترین تماس گیرندگان با صدای مشاور ، از شهرستان ساری ،پس از آن شهرستان های بابل، آمل، نکا، قائم شهر قرار  دارند.

 

مدیر کل بهزیستی استان گفت:مسائل و مشکلات زناشویی در بحران کرونا نزدیک به ۴۰ درصد تماس ها را به خود اختصاص داد که می توان به بدرفتاری عاطفی،پرخاشگری، مداخله در امور و .. را نام برد. 

 وی گفت: ۱۶ درصد تماس ها نیز در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به کودکان، نوجوانان و اوقات فراغت فرزندان  در زمان قرنطینه بوده است.

گوهردهی با بیان اینکه ۲۰ درصد افراد با موضوع ترس و دلشوره ، مسائل خود را با مشاورین ۱۴۸۰ در میان گذاشتند،افزود: اضطراب بیش از ۲۳  درصد  تماس ها ی خط ۱۴۸۰ گزارش شده است.

 این مقام مسئول گفت:اغلب تماس گیرندگان نگران هستند که خود یا خانواده شان به کرونا مبتلا شوند؛ علاوه بر این ترس از مرگ نیز از مواردی است که مطرح می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز