خبرگزاری کار ایران

در مورد سپتیک تانک چه می‌دانید؟

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۷۹۱

سپتیک تانک یک مخزن مناسب با ابعاد مختلف است که به عنوان یکی از شیوه های ساده و کاربردی برای تصفیه فاضلاب از آن استفاده می شود. این مخازن در تصفیه فاضلاب از واحد ها و قسمت های مختلفی استفاده می شود، یک یا بخش های هر فاضلاب که به عنوان کاربردی ترین بخش فاضلاب به شمار می آید، سپتیک تانک نامیده می شود. این واحد در یک تصفیه فاضلاب بسیار کارایی دارد و در عین سادگی کمک زیادی به تصفیه فاضلاب خواهد کرد.

یک مخزن به نام سپتیک که با انجام فرایند های لازم و ضروری برای انجام عمل تصفیه کارها را به پیش می برد، این وسیله با انجام فرایند های ته نشینی، شناورسازی مواد به انجام تصفیه فاضلاب خواهد پرداخت.

و اما از سپتیک تانک در مکان های مختلفی استفاده می شود و کارایی آن محدود نیست. در بسیاری از واحد های مسکونی و یا تجاری از سپتیک تانک استفاده می کنند و این در حالی است که از این مخزن در واحد های اداری نیز استفاده میشود. در ادامه لازم به ذکر است که امروزه در رستوران ها، هتل ها، مجتمع های تجاری مختلف نیز از سپتیک تانک استفاده می کنند، این وسیله ساده بسیار کاربرد دارد.

ویژگی های مطلوب و ویژه این مخزن باعث شده اند تا از این وسیله در مصارف بهداشتی، خانگی و حتی گاهی در مصارف صنعتی نیز از آن استفاده شود.

هدف و وظیفه سپتیک تانک چیست؟

از سپتیک تانک می توان برای ته نشینی روغن و مواد چرب موجود در فاضلاب ها استفاده نمود. در این سیستم این مواد از قبیل مواد چرب و روغنی ته نشین می شوند و کار تصفیه فاضلاب، آسان تر خواهد شد. در صورت ته نشین نشدن مواد چربی و روغن از فاضلاب ها مشکلات بزرگی پیش می آید، زیرا این مواد در لوله های فاضلاب تجمع پیدا می کنند و باعث بسته شدن مسیر لوله های فاضلاب ها خواهد شد.

یکی از کارهای مهمی که سپتیک تانک مسئول آن است، پمپاژ فاضلاب است و وظیفه تعادل سازی را برعهده دارد که می تواند کارهای فاضلاب رو پیش ببرد و آن ها را به نحو مطلوبی انجام دهد.

بعد از آنکه فاضلاب خروجی از ساختمان مد نظر وارد سپتیک شود، دارای مقداری از ته مانده مواد هست که باید ته نشین شود و این فاضلاب خروجی در داخل مخزن وارد یک چاه جذبی می شود که شرایط را برای انحلال و در واقع سبک سازی فاضلاب انجام خواهند داد.

مزایا و نکات مثبت سپتیک تانک

سپتیک تانک بسیار کاربردی است و طراحی ویژه ای دارد و تا حد امکان این مخزن ساده طراحی شده است و از آن استفاده های زیادی در صنعت و روند تصفیه فاضلاب می شود. اما در ارتباط با مزایای این مخزن باید گفت که سپتیک تانک قیمت مناسبی دارد و به همین خاطر همواره افراد زیادی خواستار تهیه آن هستند. با این وجود کارایی آن بسیار مطلوب است و با قیمت پایینی که دارد، کارایی بسیار ویژه ای دارد و مشتری از خرید این مخزن برای تصفیه فاضلاب راضی خواهد بود.

این مخزن در مدل های مختلفی ساخته می شود و جنس بدنه آن متناسب با نوع مدل سپتیک تانک مطرح می شود و بسته به نوع مصرف و محل استفاده شما می توانید نوعی از مخازن را متناسب با فضای مد نظر خود انتخاب کنید.

مهمترین مزیت های سپتیک تانک رو میتوان به صورت زیر عنوان کرد :

  1. قیمت مناسب نسبت به سایر روش های تصفیه فاضلاب
  2. عدم استفاده از تجهیزات الکترومکانیکال و راهبری ساده
  3. عدم خوردگی و تخریب توسط فاضلاب اسیدی در نمونه پلی اتیلنی
  4. سرعت بالا در اجرای پروژه
  5. کمک به محیط زیست جهت جلوگیری از تخریب خاک
  6. عدم آلودگی آب های زیر زمینی
  7. جداسازی فاضلاب جامد و عدم گرفتگی سوراخ های چاه جذبی

انواع سپتیک تانک

امروزه به دلیل نیاز بیشتر به تصفیه فاضلاب های بهداشتی باید از سپتیک تانک استفاده نمود، انواع مختلفی از این مخزن ها با جنس بدنه مختلف تولید می شود که هرکدام مشخصات و ویژگی های خاصی دارند که برای مکان مشخصی از آن استفاده خواهد شد.

انواعی مختلفی از این محصول شامل سپتیک تانک آجری، سپتیک تانک بتنی، سپتیک تانک پلی اتیلن، سپتیک تانک فایبرگلاس، سپتیک تانک کامپوزیتی و دیگر مواردی از این مخزن که هرکدام با جنس بدنه متفاوت مشخصات خاص خود را دارند. بهتر است قبل از خرید این مخزن مخصوص، در ارتباط با ویژگی های انواع مختلفی از این مخزن ها اطلاعات کسب کنید و بدانید که کدام یک از انواع این مخزن ها برای مکان مدنظر شما مناسب تر است و سپس جهت خرید آن اقدام کنید.

بعضی از انواع این مخزن ها پلاستیک هستند و شما باید بدانید که در بدنه این مخزن حفاظ دو لایه به کار گرفته شده است یا حفاظ دوجداره. زیرا سپتیک در صورتی که جنس بدنه آن دو لایه باشد نمی تواند بار خاک را تحمل کند به همین خاطر بهتر است تا برای مکان هایی که نیاز است سپتیک وزن معینی از خاک را تحمل کند از سپتیک پلاستیکی دو جداره استفاده نمایید.

در مورد سپتیک تانک چه می‌دانید؟

سپتیک تانک

نصب مخازن سپتیک

و اما لازم به ذکر است که نصب این مخزن متناسب با جنس بدنه آن راهکار های مختلفی خواهد داشت. برای مثال روش نصب سپتیک  کامپوزیتی با روش نصب سپتیک تانک پلی اتیلنی متفاوت است و با یکدیگر فرق می کند. به همین خاطر قبل از نصب باید از نوع جنس بدنه مخزن اطلاعات داشته باشید و سپس جهت نصب آن اقدام کنید.

قبل از انجام اقدامات برای نصب سپتیک تانک باید اقداماتی را انجام دهید برای مثال ابعاد سپتیک را در نظر بگیرید و میزان بتن مورد نیاز برای قرارگیری آن کنده شود تا که به طور دقیق سپتیک در مکان مدنظر قرار گیرد، و باید نکات مربوط به حفر چاه برای سپتیک رعایت شود. برای مثال باید حداقل نیم متر در کنار این مخزن باید بیشتر کنده شود، با رعایت تمامی نکات می توانید به بهترین شیوه ممکن مخزن سپتیک را نصب کنید و کار سختی نخواهد بود.

در مورد سپتیک تانک چه می‌دانید؟

سپتیک تانک

قیمت انواع سپتیک تانک

در ارتباط با قیمت این مخزن باید ابتدا به حجم مورد نیاز برای مکان مدنظر توجه شود، زیرا هزینه و قیمت سپتیک تانک متناسب با حجم مخزن و نوع جنس بدنه آن تعیین می شود و قیمتش متغیر است. شما ممکن است با خرید مخزن 2 میلیون تومانی تصفیه فاضلاب به راحتی انجام شود و این در حالی است که برای یک حجم گسترده ای از فاضلاب باید یک مخزن بزرگتری را تهیه کنید و این خود نیاز به کسب اطلاعات کافی در این زمینه دارد.

برای تصفیه فاضلاب بهداشتی راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آسان ترین و بصرفه ترین روش های می تواند استفاده از مخزن سپتیک باشد. کارفرما با در نظر گرفتن تمامی قیمت های ناشی از حمل و نقل و خرید و نصب این مخزن برای خرید آن اقدام خواهد کرد.

قیمت این مخزن متناسب با فاکتورهای مختلفی تعیین می شود، قیمت مخازن سپتیک حتی به نوع فاضلابی که قرار است به داخل آن وارد شود نیز بستگی دارد. زیرا متناسب با نوع فاضلاب ورودی شما باید نوع مشخصی از آن را تهیه کنید.

تعیین قیمت سپتیک تانک با توجه به اصول و نکات فنی تعیین می شود و قیمت حمل و نقل و انتقال سپتیک را نیز باید در نظر بگیرید و تمامی قیمت ها و هزینه های مربوط به حمل و نقل را نیز مد نظر داشته باشید زیرا در کنار هزینه های مربوط به خرید سپتیک، این هزینه ها نیز به آن اضافه می شود.

گروه صنعتی ناب زیست به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان انواع سپتیک در ایران محسوب می‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز