خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس مقابل سازمان خصوصی‌سازی

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۵۵۵

تعدادی از کارگران شاغل در شرکت «حمل ونقل خلیج فارس» صبح امروز در اعتراض به خصوصی‌سازی و پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در شرکت «حمل و نقل خلیج فارس» واقع در شهرستان اسلامشهر گفتند: به دلیل نارضایتی از بخش خصوصی و اینکه از مهر ماه سال جاری تاکنون پرداخت مطالبات مزدی کارگران این واحد خدماتی با وقفه روبرو بوده است و تجمعات کارگری برای چندمین بار در مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی برپا شده است.

همچنین گفته می‌شود که حق بیمه کارگران یاد شده به تاخیر افتاده و باتوجه به حجم معوقات مزدی با وضعیت فعلی شرکت کارگران نگران پرداخت نشدن به موقع عیدی و پاداش پایان سال خود هستند.

 ظاهرا کارگران این شرکت خدمات جاده‌ای دلیل به تعویق افتادن مطالبات مزدی خود را تامین نشدن منابع مالی شرکت از سوی کارفرمای بخش خصوصی عنوان می‌کنند که از سال ۹۵ مدیریت شرکت را برعهده گرفته است.

به گفته یکی از کارگران معترض، طی دو سال گذشته بارها برای  مشخص شدن وضعیت شرکت در نتیجه خصوصی‌سازی و پرداخت مطالباتمان مقابل نهادهای مختلف دولتی استان دست به اعتراض صنفی زده‌ایم که  نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی گفت: از اردیبهشت سال ۹۵ که مدیریت شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس به بخش خصوصی واگذار شد، پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران برهم خورده است.

این کارگر افزود: آنچه ما کارگران شرکت حمل ونقل از مسئولان می‌خواهیم این است که خریدار به تعهدات قانونی خود در قبال کارگران عمل کند. همچنین انتظار داریم مسئولان مربوطه نظارت و دقت لازم را بعد از واگذاری واحدها به  بخش خصوصی داشته باشند.

در ادامه یکی دیگر از کارگران حاضر در تجمع، سیاست خصوصی‌سازی را به زیان شرکت حمل ونقل خلیج فارس و حقوق صنفی‌شان دانسته و درباره وضعیت شرکت حمل ونقل خلیج فارس پس از اجرای سیاست خصوصی‌سازی گفت: در حال حاضر مدتی است که  برای ادامه فعالیت‌هایمان با مشکل تامین منابع اولیه روبرو هستیم و تقارن این اتفاق با اجرای سیاست‌های کوچک‌سازی کارفرما باعث شده بابت تامین آینده شغلی خود احساس نگرانی کنیم.

وی گفت: بخش خصوصی تاکنون توان مدیریت این واحد حمل و نقل جاده‌ای را نداشته برای همین بهتر است که این واحد حمل و نقل جاده‌ای دوباره به دولت واگذار شود.

شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس ۱۲۸۶ نفر نیروی کار دارد که در ۴۳ شعبه و نمایندگی سراسر کشور مشغول به کار هستند. از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر در دفتر مرکزی در منطقه اسلامشهر تهران فعال هستند.

تجمع کارگران شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس مقابل سازمان خصوصی‌سازی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز