خبرگزاری کار ایران

رضایی:

بیمه اجتماعی اولویت هشتم و نهم خانواده‌های روستایی است/ در ۱۴ سال ۳۲ هزار خانواده قزوینی تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر رفتند

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۹۴۰

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین، گفت: با راه‌اندازی چند طرح توانستیم ۳۲ هزار خانوار روستایی را تحت پوشش خدمات این صندوق بیمه‌‌ای ببریم.

«سعید رضایی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ماموریت‌های «صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر» در استان قزوین، گفت: در سال ۱۳۸۴ که «صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر» تشکیل شد، مدیریت عالی صندوق برای بیمه نمودن ۵۵ هزار خانوار روستایی و عشایر در سطح استان قزوین هدف گذاری کرده بود اما با صدور مجوز بیمه نمودن کشاورزان شهری غیرساکن در روستاها، که در مجلس تصویب شده بود، مکلف به بیمه نمودن ۷۶ هزار خانوار شدیم. 

وی افزود: پس از ۱۴ سال موفق شدیم که ۳۲ هزار خانوار را تحت پوشش خدمات صندوق ببریم که با توجه به اینکه بیمه اختیاری ارائه می‌کنیم، نه اجباری، این رقم قابل توجه است. همچنین ۱۷۰۰ خانوار در قزوین از صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر مستمری از کارافتادگی، فوت، بازنشستگی و... دریافت می‌کنند. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین با بیان اینکه افزایش تعداد بیمه‌شدگان صندوق در سطح استان قزوین را مدیون برنامه‌ها و طرح‌های خود و حضور خانه به خانه کارشناسان صندوق هستیم، گفت: به منظور افزایش مخاطبان صندوق طرحی به نام «خانه به خانه» را راه‌اندازی کردیم. کارشناسان صندوق با هماهنگی دهیاری‌ها به روستاها می‌رفتند و مردم را با برنامه‌ها و خدمات صندوق آشنا می‌کردند. 

رضایی افزود: در فاز اول این طرح، روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار را هدف‌گذاری کردیم. همچنین طرح میز خدمت روستاییان معروف به «طرح مخبر» را هم شروع و در ۲۵۰ روستا اجرا کردیم. در مجموع از ۸۲۷ روستای استان قزوین در ۶۰ درصد روستاها مراجعه حضوری داشتیم و در حال حاضر در ۹۰ درصد روستاهای استان، بیمه شده داریم. 

وی با بیان اینکه در کل به تمام روستاها درباره خدمات صندوق اطلاع‌رسانی داشته‌ایم، گفت: از آنجا که مانند سازمان تامین اجتماعی بیمه اجباری ارائه نمی‌کنیم، نتوانستیم به هدف‌گذاری خود یعنی بیمه نمودن ۶۸ هزار خانوار در دو سال اول اجرای طرح دست یابیم. از سویی بیمه اجتماعی اولویت هشتم یا نهم سبد معیشت خانوارهای روستایی است و ما باید آن را به اولیت سوم یا چهارم آنها تبدیل کنیم که این کار بسیار دشواری است و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین، افزود: در کل با توجه به اینکه در عرض ۱۴ سال ۳۲ هزار خانوار را تحت پوشش بردیم در مقایسه با صندوق‌های بیمه اجباری در سطح استان قزوین موفق‌تر عمل کردیم. موفقیت ما حاصل کارگروهی مدیران عالی صندوق، کارشناسان و مدیران استانی و کارگزاری‌هاست و با اطلاع‌رسانی مدوام می‌توانیم در عرض چند سال به هدف‌گذاری خود دست یابیم.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز