خبرگزاری کار ایران

پاسخ رئیس شورا به اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۳۷۵

ریس شورای شهر تهران به اطلاعیه روز گذشته سازمان برنامه و بودجه پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران به دلیل ارائه گزارش شورایاری در ساعت ۸:۳۰ دقیقه با حضور ده نفر از اعضای شورای شهر آغاز شد.

پس از صحبت های نماینده شورایاران محله باغ آذری و نظرات اعضای شورای شهر تعداد اعضا به ۱۴ نفر رسید که با واکنش محسن هاشمی روبرو شد.

او قبل از شروع نطق خود گفت: تعداد اعضای شورا اکنون ۱۴ نفر شد، اگر اعضای شورایاری را به جلسات صحن دعوت می کنیم، اعضا باید احترام بگدارند و در جلسه حضور داشته باشند و عدد حاضرین در صحن به ۱۴ نفر برسد. او از اعضا درخواست کرد سه شنبه ها که قرار است با گزارش شورایاران در ساعت ۸:۳۰ آغاز شود اعضا به موقع در صحن حاضر شوند.

وی به دلیل کمبود وقت نطق خود را قرائت نکرد.

در متن نطق هاشمی که در واکنش به جوابیه روز گذشته سازمان برنامه و بودجه نوشته شده، آمده است:‌ سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به تذکر بنده در صحن علنی روز یکشنبه شورا، اطلاعیه مشروحی صادر کرده است که در ابتدا از حساسیت و پاسخگویی سازمان برنامه و بودجه نسبت به مسایل مدیریت شهری قدردانی می کنم.

مطلبی که بارها در این اطلاعیه به آن استناد شده است، مصوبات و تصیماتی است که در جهت حل مشکل سیستم حمل ونقل عمومی تدوین شده است و بنده نیز بارها در مصاحبه ها به مثبت بودن آنها اشاره کرده ام اما متاسفانه این مصوبات روی کاغذ باقیمانده اند و در میدان اجرا بدلیل نگاه بخشی و عدم ریسک پذیری و جسارت دستگاههای مختلف و ناهماهنگی در بورکراسی، زمین گیر شده اند که نمونه آن مصوبه شورای اقتصاد برای تامین 19 هزار دستگاه اتوبوس شهری در سال گذشته بوده که در این اطلاعیه به 9 هزار دستگاه تقلیل یافته، وزارت کشور 6 هزار دستگاه به تهران اختصاص داد اما در جلسه معاونت اول این عدد به سه هزار و سپس به 1500 دستگاه کاهش یافت و روز گذشته نیز در صورتجلسه بانک مرکزی و وزارت کشور، تخصیص پیش پرداخت آن، نیازمند مصوبه سران قوا و تایید مقام معظم رهبری عنوان شده است که عملا بسیار مشکل است و به همین دلیل طی شش سال گذشته از این دولت، تاکنون یکدستگاه اتوبوس نیز تحویل شرکت واحد نگردیده است.

موضوع دیگری که بعنوان منبع اصلی تامین بودجه سیستم حمل ونقل عمومی توسط سازمان برنامه عنوان شده، اعتبارات ارزش افزوده است که این ردیف، درامد خود شهرداری هاست و ارتباطی به دولت ندارد، در گذشته دولت همواره از محل بودجه خود به توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی کمک می کرده است اما این کمک همانطور که در این اطلاعیه قید شده، برای کل کشور150 میلیارد تومان است که حتی در صورت پرداخت کامل آن، می توان برای هر استان یک تا دو اتوبوس با این مبلغ تهیه کرد که مشکلی را حل نمی کند.

سازمان برنامه همچنین مجموع اعتبار یارانه بلیط مترو نیز برای امسال را تاکنون 80 میلیارد تومان اعلام کرده است که با سهم متروی تهران از این مبلغ ، می توان هزینه های یک هفته از سال را در شرکت بهره برداری مترو تامین کرد و نه با تعهدات دولت نسبتی دارد و نه با هزینه ها مترو.

در این اطلاعیه همچنین اعلام شده است که طی سه سال اخیر 125 میلیارد تومان بعنوان کمک برای هزینه ساخت متروی تهران توسط دولت پرداخت شده است که با این رقم هم می توان نصف یک ایستگاه مترو را تکمیل و بهره برداری کرد.

این سازمان روشن کرد کمک دولت به حمل ونقل عمومی تهران که حقیقتا ناچیز است و اگر ما می خواهیم وضعیت آلودگی هوا و ازدحام مترو وکمبود اتوبوس در تهران در سال آینده از امسال بدتر نشود، حتما باید مجلس و دولت در این موضوع تجدید نظر کنند و تصمیم گیری را به رده های ارشد نظام مانند سران قوا یا مقام معظم رهبری موکول نکنند چرا که در این شرایط کشور مسایل بسیار پیچیده تر و مشکل تری دارد که مسئولان عالی نظام باید به آنها رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز