خبرگزاری کار ایران

مشخصات یک سبزی خردکن خوب چیست ؟

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۲۷۸

در مورد خرید سبزی خرد کن باید به خصوصیات کلید آن توجه کرد که در ذیل به آنها اشاره می شود:

 مصرف کننده نتواند ولو با بی احتیاطی خود را به خطر بیاندازد.

هنگام دست بردن به داخل مخزن جهت تخلیه ، روشن شدن دستگاه محال است، همچنین دریچه تخلیه دستگاه هنگام روشن بودن باز نشود، کالا دارای نشان استاندارد باشد.

نصب و برداشتن تیغه ها بدون خطر و به سادگی امکان پذیر باشد.

در گلویی موتور کاسه نمد آببندی ( پکینگ ) برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی وجود داشته باشد.

دستگاه سبزی خردکن نیز همچون بسیاری از وسایل برقی الکتریکی که برای آسایش بیشتر ابداع شده می تواند در صورت عدم رعایت تدابیر ایمنی لازم و عدم رعایت استانداردهای مربوطه خطر ساز شده و سلامتی انسان را به خطربیاندازد.

خطرات استفاده از وسایل برقی غیر استاندارد می تواند موجب خسارات سنگین و گاه لطمات جبران ناپذیری برای استفاده کننده بوجود آورد. نظور از استانداردها مجموعه قوانین بایدها و نبایدهایی است که تولید کننده یک محصول می بایست مطابق با کتابچه استاندارد تدوین شده توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران رعایت نموده و بی خطر بودن کالای تولید شده را تعهد نماید .

خطر دسترسی به تیغه های سبزی خردکن ها عموما دارای یک موتور متصل به تیغه دوار بوده که در هر دقیقه 1400 بار می گردد و در هر ثانیه حدود 25 بار به هر چیزی که در سر راهش قرار گیر ضربه می زند و تصور اینکه دست انسان به این تیغه ها دسترسی داشته باشد بسیار وحشتناک است ، که متاسفانه اکثریت مطلق تولید کنندگان سبزی خردکن بدون توجه به این خطر دستگاه را با یک کلید روشن و خاموش روانه بازار نموده و غافل از این هستند که روشن شدن اتفاقی دستگاه ، روشن شدن توسط کودک بازیگوش و یا برخورد زانو با کلید دستگاه سبزی خردکن می تواند چه فاجعه ای ببار آورد .

خطر در باز کردن و بستن تیغه های سبزی خردکن غیر استاندارد  تیغه های سبزی خردکن ها غالبا با یک مهره به شفت موتور بسته شده که می تواند خطرات زیر را ایجاد نماید :

هنگام بستن تیغه ها چون برق سبزی خردکن های متفرقه مستقیم به یک کلید وارد شده می تواند در همان لحضه که دست داخل سبزی خردکن است روشن شود.

هنگام باز کردن تیغ چون مهره ها خلاف گردش حرکت موتور باز می شوند می بایست لبه تیغ تیز سبزی خردکن را با دست نگاه داشته و تیغه را باز کنیم که اینکار صرف نظر از سختی کار می تواند باعث بریدگی انگشت دست شود.

تنها سبزی خرد کن مجهز به تیغه اتوماتیک با ثبت اختراع شرکت آکاالکتریک است که این تیغه منحصرا در محصولات این گروه صنغتی استفاده می شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز