خبرگزاری کار ایران

آوایی در صحن مجلس:

بعد از گران شدن بنزین سازمان تعزیرات اقدام به تشکیل گروه‌های نظارتی کرد

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۰۷۵

وزیر دادگستری گفت: بعد از گران شدن بنزین سازمان تعزیرات اقدام به تشکیل گروه‌های نظارتی و افزایش تعداد بازرسان خود کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری در جلسه علنی امروز (دوشنبه۴ آذر) مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تعزیرات سازمانی حکومتی است که باید بعد از آنکه پرونده‌های شکایات تشکیل شد به این سازمان ارجاع شود.

وی افزود: بعد از گران شدن بنزین سازمان تعزیرات اقدام به تشکیل گروه‌های نظارتی و افزایش تعداد بازرسان خود کرده است.

وزیر دادگستری گفت:‌ از شروع طرح نظارت ویژه بر قیمت کالاها و اجناس میزان شکایت و گزارشات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات افزایش پیدا کرده به طوری که ظرف هفته اول آغاز این طرح ۲۸ هزار و ۵۰۴ گزارش به این سازمان واصل شده است که در مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۴۸۸ درصدی میزان شکایت‌ها هستیم چرا که سال گذشته فقط ۴ هزا رو ۵۷۷ گزارش واصل شده بود.

آوایی ادامه : سازمان تعزیرات حکومتی در اصل یک سازمان حکمی است، یعنی بعد از اینکه پرونده تشکیل شد برای رسیدگی و صدور حکم به سازمان حکومتی داده می شود.

وی تاکید کرد: عمده گزارشات از نانوایی ها، سوپرمارکت ها، آهن آلات، مرغ و تخم مرغ، میوه و تره بار، گاز مایع و گزارشاتی که مردم اعلام کرد اند، بود. طی یک هفته ۱۳۶۴ اکیپ گشت و ۶ هزار مورد بازرسی و یک هزار فقره پرونده تشکیل شد.

وزیر دادگستری مطرح کرد: گشت های سازمان از ۲۵۰ به ۵۰۰ دستگاه ارتقا یافته است و روزی ۱۵۰۰ نفر از همکاران در تعزیرات حضور میدانی دارند.در این چند روز ۸۰ درصد پرونده ها میانگین زمان رسیدگی به آنها در تعزیرات و شعب بدوی حدود ۱۰ روز بوده است، همانطور که مستحضر هستید، آنها وقتی برای اعتراض و تقاضا برای رسیدگی و تجدزدنظر دارند. در شعب بدوی حدود ۱۰ روز ظرف این چندروز به این پرونده ها رسیدگی شد.

این عضو کابینه دولت بیان کرد: از ۱۶ آبان تا ۲۴ آبان، تعداد اکیپ های گشت ۴۸۱ مورد بوده است و ۲۵ آبان ۹۸ تا ۳ آذر ۹۸، نزدیک به ۲۰۴۵ اکیپ حضور داشتند یعنی ۳۲۵ درصد رشد؛ و این اهمیت موضوع را نشان می دهد.

وی گفت: در بازرسی ها ۳۲۵ درصد رشد داشتیم، پرونده ها از ۱۶ آبان ۹۸ تا ۲۴ آبان ۹۸ حدود ۸۷۴ بوده و از ۲۵ آبان ۹۸ تا ۳ آذر ۹۸ نزدیک به ۱۸۲۱ پرونده داشته ایم. باتوجه به تصمیمی که گرفته شده، در موضوع اصلاح قیمت بنزین، همکاران در وزارت صمت، تعزیرات تا آخر امسال بایستی مشی ویژ ه ای اتخاذ کنند که بتوانند آثار تورمی افزایش قیمت بنزین را به حداقل ممکن برسانیم. هر روز جلسات ستاد تنظیم بازار برقرار می شود. همه ما هم حضور داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز