خبرگزاری کار ایران

مونسان مطرح کرد:

صنعت گردشگری یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در دنیا است

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۱۵۸

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور با بیان اینکه صنعت گردشگری یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در دنیا است، گفت: هرچه قدر هم فناوری به سمت جلو حرکت کند، تمام کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که بخش گردشگری باز هم به نیروی انسانی توجه می‌کند و ایجاد اشتغال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی‌ اصغر مونسان در همایش سرمایه‌گذاری گردشگری که با حضور استانداران منطقه شرق کشور در مشهد برگزار شد اظهار کرد: از زمانی که فناوری رشد چشمگیری را پیدا کرد، استفاده از نیروی انسانی کمتر و موضوع گردشگری، موضوع مهمی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در دنیا، صنعت گردشگری است، افزود: هر چه قدر هم فناوری به سمت جلو حرکت کند، تمام کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که بخش گردشگری باز هم به نیروی انسانی توجه می‌کند و ایجاد اشتغال می‌کند. چراکه بخش گردشگری چالش‌های صنایع دیگر را ندارد، مزاحمت، عدم پایداری و آلودگی ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین با توسعه پایدار همگون جلو می‌رود.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور تصریح کرد: شهرهای مختلفی داریم که صنایع مختلف و بزرگی در حاشیه این شهرها شکل گرفته، ولی لزوماً برای این شهرها پیشرفت و آبادانی را به ارمغان نیاورده است و گاهی موجب تخریب هم شده است. اما هر شهری را می‌بینید که مولفه‌های پیشرفت در آن وجود دارد، حضور گردشگری را نیز در آن دیده می‌شود.

مونسان ادامه داد: سرعت ایجاد اشتغال در بخش گردشگری بالاست، این اتفاق با نرخ سرمایه‌گذاری پایین صورت می‌گیرد. بنابر آمار سازمان جهانی گردشگری، از هر ۱۰ شغل، یک شغل مرتبط به حوزه گردشگری است. اگرچه که در کشور ما هنوز به بحث گردشگری چنانکه باید و شاید پرداخته نشده است.

وی ابراز کرد: اتفاق خوب دیگر توزیع عادلانه ثروت و درآمد است، در دورترین نقاط، جوانان ما با سرمایه اندک توانسته‌اند در این بخش برای خود درآمد ایجاد کنند. گردشگری می‌تواند در پاسخ به چهره‌ای که استکبار جهانی از ما ساخته است، چهره واقعی کشور ما را به دنیا نشان دهد و گردشگرانی که می‌آیند، هر کدام می‌توانند تجربه خود را از اینجا به کشور خود ببرند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: همچنین با توجه به تنش‌ها و تحریم‌های منطقه‌ای، که هر کدام از این عوامل می‌تواند گردشگری هر کشوری را به صفر برساند، آمارهای ما نشان می‌دهد که در رتبه برترین مؤلفه‌های گردشگری هستیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌ جهانی گردشگری ایران را رتبه دوم در سرعت رشد گردشگری معرفی کرده است، ابراز کرد: ما توانستیم گردشگری داخلی را به سمت غرب کشور هدایت کنیم و این همایش سرآغاز حرکت گردشگری به سمت شرق کشور است. در شرق کشور، استان‌های بزرگی با جاذبه‌های تاریخی وجود دارد و امید دارم این همایش موجب رونق سرمایه در این حوزه شود.

مونسان با بیان اینکه ۲۴۰ پروژه نیازمند سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: ۲۵ هزار شغل با ایجاد این پروژه‌ها در استان صورت خواهد گرفت.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ارتباط با طرح شهر گردشگر، بیان کرد: شهر گردشگر برندی است که از حدود یک سال گذشته تعریف شده و به همه استان‌ها ابلاغ شده است. مولفه‌های مختلفی را برای این برند تعریف کرده‌ایم و تلاش شده که مشارکت مردم و شهرداری‌ها را برای این امر داشته باشیم،قرار شده است که شهرهای بزرگ را به عنوان شهر گردشگر رتبه‌بندی کنیم تا بقیه شهرها نیز برای تبدیل شدن به شهر گردشگر، انگیزه گرفته و تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز