خبرگزاری کار ایران

رئیس رگولاتوری در دیدار دبیرکل ITU

بازنگری قوانین ICT با ظرفیت‌های مشورتی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات

کد خبر : ۱۸۰۳۳۲

نصراله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در دیدار با دکتر حمدون توره، دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات(ITU) ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که به نظر می رسد در راستای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ‌می بایست مورد توجه قرار گیرد، ‌ آموزش و ارتقاء توان در سطح بالای هرم نیروی انسانی برای بکارگیری این فناوری است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در دیدار با حمدون توره، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات(ITU) حمایت و استفاده از ظرفیت‌های مشورتی این اتحادیه را در بازنگری قوانین و مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دیدار دبیرکل اتحادیه بین المللی ارتباطات با رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در حاشیه بازدید توره از سالن‌های مانیتورینگ رگولاتوری انجام شد، علی‌اصغر عمیدیان گفت: دستیابی به یک بازار متعادل و رقابتی برای ارائه سرویسهای جدید و جامع با قیمت منطقی در بخش‌های مختلف ICT به عنوان زیرساخت توسعه کشور در همه زمینه‌ها، دسترسی عموم به ارتباطات و فناوری اطلاعات با قیمت و کیفیت منطقی و استفاده موثر و بهینه از طیف فرکانس از جمله چشم‌اندازهای رگولاتوری است.

وی افزود: رگولاتوری ایران قصد دارد تا مقررات حوزه ICT را متناسب با تکنولوژیهای روز بازنگری کند و در این مسیر خواستار مشاوره و حمایت اتحادیه بین‌المللی ارتباطات هستیم.

دبیرکل ITU نیز در این نشست با اشاره به جایگاه مهم رگولاتوری در بخش ICT و اهمیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه کشور گفت: بسیار خوشحالم که اهمیت ICT در توسعه اقتصاد کشور در ایران درک شده و برنامه توسعه ICT ایران و شبکه ملی اطلاعات کاملاً گویای این مطلب است.

حمدون توره با اشاره به اینکه اتحادیه بین‌المللی ارتباطات پتانسیل خوبی برای حمایت از ایران در بخشهای مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد، افزود: در حال حاضر نیاز به شغل و ایجاد اشتغال از موضوعات مهم در کشورهاست و بخشICT ظرفیت ایجاد مشاغل جدید را داراست که باید به آن توجه کرد.

نصراله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران هم در دیدار با دکتر حمدون توره، دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات(ITU) ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که به نظر می رسد در راستای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ‌می بایست مورد توجه قرار گیرد، ‌ آموزش و ارتقاء توان در سطح بالای هرم نیروی انسانی برای بکارگیری این فناوری است.

وی افزود: این موضوع یکی از نیازهای جامعه در حوزه های اقتصادی و تجاری محسوب می شود و برنامه های مختلفی در این حوزه از سوی ایران تدوین شده است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به همکاری بیش از یک دهه ایران با اتحادیه بین المللی مخابرات در حوزه جامعه اطلاعاتی تصریح کرد: ایران آماده توسعه همکاری در حوزه پروژه های توسعه ای با ITU است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و انتقال تجربیات میان ایران و اتحادیه بین المللی مخابرات می تواند نقش موثری در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته باشد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به فراهم سازی مکانیزم های سنجش شاخص های ICT با همکاری اتحادیه بین المللی مخابرات، گفت: در حال حاضر اقدام های لازم در حال پیاده سازی است و نتیجه بررسی ها طی یک ماه آینده به ITU ارسال خواهد شد.

حمدون توره، دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات(ITU) نیز در این دیدار، ‌عملکرد ایران در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بسیار خوب عنوان کرد و اظهار داشت: اتحادیه بین المللی مخابرات همواره خواستار توجه به توسعه پهنای باند از سوی دولت ها بوده و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید روش های سرمایه گذاری در این حوزه به روز باشد و زمینه حضور بخش خصوص در بازارهای بین المللی فراهم شود.

دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، ‌چگونگی گسترش کاربرد ارتباطات و فناوری اطلاعات در جامعه است.

وی تاکید کرد: این حوزه می تواند نقش موثری در بهبود روابط اجتماعی میان مردم در جوامع مختلف داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز