خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد جاسک خبر داد:

بهره‌مندی 178 مددجوی جاسکی از آموزش مهارت‌های شغلی

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۶۱۳

رئیس کمیته امداد جاسک گفت: 178 مددجوی کمیته امداد جاسک در شش‌ماهه نخست سال جاری از دوره‌های آموزش مقدماتی کسب‌وکار، آموزش پایدارسازی و توسعه مشاغل خرد بهره‌مند شدند.

به گزارش ایلنا، علی ابراهیمی با بیان این مطلب اظهارکرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌عنوان نخستین گام توانمندسازی اقتصادی، زمینه‌ساز اشتغال پایدار برای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد است که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و موسسه‌های آموزشی ذی‌صلاح ارائه می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌مندی 178 نفر از مددجوی کمیته امداد جاسک از دوره‌های آموزشی مهارت‌های شغلی افزود: در شش‌ماهه نخست امسال، 107 نفر در دوره‌های پایدارسازی و توسعه مشاغل، 34 نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی مقدماتی کسب‌وکار و 37 نفر در دوره‌های آموزش مهارت‌های شغلی (تخصصی) شرکت کردند.

ابراهیمی تصریح کرد: در کنار مهارت‌آموزی مددجویان برای ایجاد اشتغال، استعداد سنجی، نظارت فنی بر طرح‌های اشتغال ایجادشده و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان از مؤلفه‌های مهم در پایدارسازی مشاغل و ایجاد درآمد پایدار برای جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد جاسک گفت: مددجویان با شرکت در دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های شغلی می‌توانند با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی برای خود شغل ایجاد کرده و در مسیر خودکفایی گام بردارند که در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 30 نفر از مددجویان این شهرستان با دریافت 645 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکار نموده‌اند.

وی افزود: دوره‌های آموزشی و مهارتی برگزارشده در زمینه‌های مختلف ازجمله دامداری، صیادی، گوهر تراشی و ملوانی بوده است که 105 نفر از شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها زن و 73 نفر مرد بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز