خبرگزاری کار ایران

نشنال اینترست گزارش داد؛

بررسی توانایی جنگنده‌های هوایی ایران در مقابله با جنگنده‌های آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۱۱۶

نشنال اینترست در گزارشی به بررسی توانمندی‌های جنگنده‌های ایرانی در مقابل جنگنده‌های آمریکایی پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال اینترست، با توجه به افزایش تنش میان ایران و آمریکا، آمریکا باید به فکر تجهیز نیروی نظامی خود باشد. ایران جنگنده‌های قوی دارد و جنگنده‌های «اف-۵ تایگر» ایرانی می‌توانند تهدید جدی برای جنگنده‌های «اف-۳۵» آمریکایی باشند.

از سوی دیگر ایران مدت‌هاست در حال ارتقای جنگنده‌های اف ۵ خود است. با مقدار کمی اصلاحات، اف-۵ به یک پرنده تهدیدآمیز با نیروی فوق‌العاده تبدیل می‌شود. 

جنگنده اف-۵ علیرغم سن بالایی که دارد هنوز هم می‌تواند از چابکی لازم برای برتری داشتن نسبت به اف-۳۵ برخوردار باشد.

جنگنده اف-۳۵، با اینکه جدید است اما در مانورهای هوایی قوی نیست از سوی دیگر ایران از خلبان‌های قوی و چیره دست برخوردار است. آمریکا باید برای مقابله با ایران به آموزش نیروهای هوایی خود نیز بپردازد. اگر یک خلبان ایرانی بتواند از درگیری دور با اف-۳۵ خودداری کند و به تعقیب و گریز نزدیک با آن بپردازد، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و بر آمریکا برتری داشته باشد.

از سوی دیگر هم اف ۳۵ آمریکا ضعف‌هایی دارد اول اینکه این جنگنده‌ها از انرژی و قدرت بالایی برخوردار نیستند، کیفیت پروازهای خوبی ندارند و برای تعقیب و گریز نا کارآمد هستند. 

 اف-۳۵ در نبردهای نزدیک موفق نیست. خلبان‌های اف-۳۵ نیز این محدودیت‌ها را می‌دانند و باید تلاش کنند که وارد تعقیب‌وگریز نزدیک نشوند اما ایرانی‌ها قدرت بالایی در این حوزه دارند و می‌توانند آمریکا را در چنین موقعیتی گرفتار کنند و از نقطه ضعف آمریکا استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز