خبرگزاری کار ایران

معاون آب و آبفای وزارت نیرو خبر داد:

اجرای پروژه ۱۰.۵ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۰۸۰

معاون آب و آبفای وزارت نیرو اظهار داشت: در دوره‌های گذشته ایران و تاجیکستان فعالیت بیشتری داشته‌اند اما در مقطعی از زمان این فعالیت‌ها کاهش یافته است، امیدوارم تا قبل از برگزاری کمیسیون مشترک بتوانیم به نتیجه مثبتی دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، با سهراب میرزازاده قائم مقام وزیر نقلیات تاجیکستان در وزارت نیرو دیدار و گفت‌وگو کرد. قاسم تقی‌زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو در حاشیه این دیدار عنوان کرد: براساس تمایل هر دو کشور برای فعالیت بیشتر ایران و شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره ایران در تاجیکستان این سفر صورت گرفته و معاون وزارت نقلیات تاجیکستان به ایران آمده است.

وی ادامه داد: تعدادی پروژه نیمه‌کاره در کشور تاجیکستان مانند تونل انزاب وجود دارد که تجهیزات آن تکمیل نشده است بنابراین در این جلسه با حضور این دو مسئول مقرر شد تا این پروژه‌ها با همکاری یکدیگر به اتمام برسد.

تقی‌زاده خامسی اظهار کرد: امیدواریم با توجه به اینکه وزارت نیرو، ریاست کمیسیون مشترک دو کشور را برعهده دارد، بتواند پروژه‌های بیشتری با این کشور به انجام برساند.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو با بیان اینکه حوزه فعالیت در تاجیکستان وسیع است، افزود: در دوره‌های گذشته ایران و تاجیکستان فعالیت بیشتری داشته‌اند اما در مقطعی از زمان این فعالیت‌ها کاهش یافته است. امیدوارم تا قبل از برگزاری کمیسیون مشترک بتوانیم به نتیجه مثبتی دست پیدا کنیم.

تقی‌زاده خامسی میزان هزینه این پروژه‌ها را 10.5 میلیون دلار برآورد کرد و افزود: این پروژه به صورت 50-50 بین دو کشور اجرا خواهد شد.

در پایان قائم مقام وزیر نقلیات تاجیکستان در وزارت نیرو برگزاری این جلسه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اجرای این پروژه باعث می‌شود که دوستی بین ایران و تاجیکستان مستحکم‌تر شود و امیدواریم تا سال 2020 به اتمام برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز