خبرگزاری کار ایران

رویداد روز جهانی پادکست برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۵۵۰

همزمان با روز جهانی پادکست، رویدادی به همت شنوتو با حضور فعالین و علاقه‌مندان حوزه پادکست در تالار قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با روز جهانی پادکست، رویدادی به همت شنوتو با حضور فعالین و علاقه‌مندان حوزه پادکست در تالار قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم امیرحسین مددی (بنیان‌گذار و مدیرعامل پلتفرم صوتی شنوتو) از تاریخچه پادکست در جهان گفت و اعلام کرد در حال حاضر پادکست در بین اقشار مختلف جامعه مخاطب خود را پیدا کرده است و این امر در پنج سال آینده از رشد فزاینده‌ای برخوردار خواهد بود.

امیرحسین مددی با ارائه آمار مقایسه‌ای از رفتار شنوندگان در ایران و جهان گفت: تولید پادکست‌های با موضوع دین و علوم انسانی در جهان از اقبال بیشتری برخوردار هستند اما در ایران ضمن اینکه این جریان توسط روحانیون علاقه‌مند به حوزه فناوری آغاز شده است اما موضوعاتی مانند مدیریت و کارآفرینی، روانشناسی و سبک زندگی مخاطبین بیشتری دارند.

موسس شنوتو از آمار 16 میلیون پخش فایل‌های صوتی در پلتفرم صوتی شنوتو گفت و ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای بسیار نزدیک این آمار به شکل چشم‌گیری افزایش یابد.

او واقعیت‌هایی را از آمار و ارقام پلتفرم شنوتو و همچنین مقایسه آن با جهان ارائه داد که می‌تواند جامعه پادکست فارسی را با دنیای پیش‌رو بیشتر آشنا کند. به‌طور مثال طولانی‌ترین فایل شنوتو دارای ۴۶۶ دقیقه است که به عملیات فتح خرمشهر می‌پردازد.

در ادامه رویداد پنل چهار فصل پادکست ایران با حضور احسان طریقت از پادکست پرچم سفید، بردیا برجسته‌نژاد از پادکست آلبوم، کیمیا خسروی از پادکست جولون و با اجرای سینا شفیع‌‌زاده از پادکست سیناتا برگزار شد.

افراد شرکت کننده در این پنل از رفتار مخاطبان با برنامه‌سازان صحبت کردند و فرق بین حمایت مالی از یک پادکست و صدقه دادن را تشریح کردند.

قسمت بعدی رویداد اجرای زنده پادکست پاراگراف با موضوع تاریخ جهان بود که علیرضا بنی جانی تولید‌کننده و گوینده پادکست پاراگراف، قسمتی از تاریخ چین را برای حضار اجرا کرد.

در انتهای برنامه با پخش کلیپی از پروژه پادکست قتل مرموز که با حضور بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر ایران در شنوتو تولید شده، رونمایی شد. در این پادکست که از پلتفرم صوتی و اپلیکیشن شنوتو پخش خواهد شد بازیگرانی چون گلاره عباسی، احسان کرمی، ستاره پسیانی، امین اسکندریان، علیرضا لبیبیان، الهه پرسون و مرجان مومنی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پادکست یا پادکستینگ در حال حاضر به عنوان چابک‌ترین رسانه جهان شناخته می‌شود. طی چند سال گذشته بسیاری از مسئولان در مورد تولید محتوای بومی تحت عنوان نهضت محتوا دغدغه‌های زیادی داشته و دارند. اما با کمک وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات این رویکرد از سال ۹۳ با بسیاری از فعالین حوزه رسانه آغاز و سیاستگذاری‌های لازم برای توسعه آن انجام شده است. در روز جهانی پادکست امیر ناظمی (معاون وزارت ارتباطات و ریاست سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات کشور) و همچنین رضا باقری اصل و جمعی از مسئولان حوزه نشر دیجیتال، از وزارت ارشاد هم حاضر بوده و دغدغه‌های تولید‌کنندگان پادکست‌های فارسی را از نزدیک شنیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز