خبرگزاری کار ایران

با سجاد از تیر 96 تا مهر 98؛ بازهم حاشیه و مصدومیت یا شروع دوران آقایی کردن؟

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۱۱۵

سجاد آقایی مانند برای لیگ نوزدهم هم درخشش خوب و خیره‌کننده‌ای در اردو و بازی‌های پیش فصل داشت و موفق شد چند گل بزند و چند پاس گل بدهد.

به گزارش ایلنا، دوازدهم تیر سال 96 (لیگ هفدهم) بود که سجاد آقایی مهاجم سابق تیم‌های پایه پرسپولیس با قراردادی 5 ساله آبی‌پوش شد و در لیست بازیکنان زیر 23 سال  استقلال قرار گرفت تا شاگرد علیرضا منصوریان شود. هرچند پندار توفیقی معاون سابق باشگاه که در آن دوران سراغ خرید بازیکنان جوان از جمله مهدی قائدی و الهیار صیادمنش رفته بود با آقایی قرارداد بست و عکس یادگاری گرفت، اما رضا افتخاری مدیرعامل سابق درباره خرید این مهاجم 19 ساله مصاحبه کرد و خیلی کوتاه و خلاصه گفت:«آقایی عضو تیم ملی نوجوانان است و سابقه آقای گلی در لیگ فوتبال تهران را نیز در کارنامه خود دارد و به‌زودی به اردوی استقلال اضافه خواهد شد.»

منصوریان که آن زمان در خط حمله‌اش ستاره‌هایی چون سجاد شهباززاده، حسن بیت سعید، علی قربانی و جابر انصاری را در اختیار داشت و در کنار آن‌ها 2 مهاجم جوان به نام‌های مهدی قائدی و محسن کریمی بودند اعلام کرد که به آقایی نیازی ندارد و بهتر است که او را به باشگاه دیگری واگذار کنند.

به‌ این‌ ترتیب آقایی یک‌فصل دیگر قراردادش را تمدید کرد و سپس با توجه به اینکه اصالتاً اراکی است راهی لیگ یک و باشگاه آلومینیوم این شهر شد. این مهاجم جوان 6 بازی برای آلومینیوم انجام داد و موفق شد یک گل هم بزند. ستاره‌هایی که علی منصور روی گلزنی آن‌ها حساب بازکرده بود دچار بحران گل نزدن شدند تا عمر سرمربیگری  سرمربی جوان استقلال فقط 7 هفته باشد و بعد از آن جایش را به وینفرد شفر بدهد.

 

شروع خوب با شفر و استقلال

در پایان فصل لیگ هفدهم بود که آقایی از لیگ یک به استقلال برگشت و با درخشش در اردوی پیش فصل توانست نظر مثبت شفر را هم جلب کند و در بازی هفته اول لیگ هجدهم برابر پیکان فیکس بازی کرد و در دقیقه 61 هم تعویض شد. آقایی اگر خوش‌شانس بود می‌توانست در این بازی گل زنی کند. مهم‌ترین اتفاق این بازی حول این بازیکن جوان تکل محکم بازیکن پیکان روی پای او بود که استقلالی‌ها و در رأس آن‌ها وینفرد شفر معتقد بودند به‌جای کارت زرد داور باید به بازیکن حریف کارت قرمز نشان می‌داد: «سجاد آقایی هم کمی گرفتگی عضله داشت که تعویض شد و بابت درخشش بازیکنان جوانمان بسیار خوشحالم. بازیکنان بااستعداد و آینده داری هستند که توانایی خوبی برای بعدها دارند که در تمرینات باید مرتب با آن‌ها کارکنیم تا بهتر و بهتر شوند. سجاد آقایی هم اگر امروز قلم‌بند نداشت با مصدومیت سنگینی روبه‌رو می‌شد. اول سلامت مهم است و اگر به قلم‌بند او اگر نگاه کنید تکه‌تکه شد. تعجب می‌کنم که داور چرا کارت قرمز نشان نداد و باید بگوییم خداراشکر که پای او آسیب شدید ندید. این صحبت علیه داور بازی نبود اما خطای بسیار سنگینی بود.»

20 مرداد و 2 هفته بعد از بازی با پیکان بود کمیته اخلاق با استناد به فیلمی که سایت باشگاه استقلال منتشر کرده بود، آقایی و صیادمنش را به دلیل حرکت غیراخلاقی  روی نیمکت در بازی هفته دوم مقابل ذوب‌آهن، هنگام شادی بعد گل محروم کرد.

در بیانیه کمیته اخلاق آمده بود: «با توجه به اخبار و تصاویر منتشره مبنی بر رفتار غیرورزشی که توسط آقایان سید سجاد آقایی و سید اللهیارصیادمنش ( بازیکنان تیم استقلال ) که در بازی بین دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان منجر گردیده است  و با نظر به اینکه این نوع رفتار نقض آشکار و مسلم قوانین و مقررات قانونی و اخلاقی محسوب که به اعتبار فوتبال کشور لطمه وارد می‌نماید، لذا اعلام می‌دارد ضمن تشکیل و رسیدگی پرونده و انجام تحقیقات در این خصوص به‌موجب مواد 23 و 65 آیین‌نامه کمیته اخلاق دستور موقت مبنی بر تعلیق فعالیت‌های نامبردگان در کلیه بخش‌های فوتبال رسمی ج.ا.ا. به مدت یک ماه صادر گردیده است .

لذا مقرر است مراتب از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال و مبادی ذی‌ربط ابلاغ و اطلاع‌رسانی تا از کلیه فعالیت‌های نامبردگان در حوزه فوتبال و حضور در کلیه مجامع و مراجع و اماکن رسمی فوتبال جمهوری اسلامی ایران و بین‌المللی از یوم جاری مورخ 20/05/1397جلوگیری و چنانچه مجوز حضور برای نامبردگان صادر گردیده لغو و از ورود و همراهی ایشان با تیم‌ها و اهالی فوتبال در مراسمات و مسابقات رسمی فوتبال خودداری به‌عمل‌آمده و نتیجه به این کمیته گزارش گردد.»

بازگشت از محرومیت و آغاز مصدومیت

آقایی و صیادمنش به‌واسطه همی محرومیت چند هفته از ترکیب و نیمکت استقلال  دور و محروم بودند تا اینکه سوم شهریور با درخواست امیرحسین فتحی و وینفرد شفر و با توجه به بازی حساس استقلال برابر السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا محرومیت آن‌ها لغو شد. به‌این‌ترتیب سجاد برای بازی 5 شهریور برابر حریف قطری در لیست 18 نفره استقلال قرار گرفت و در دقیقه 81 به‌جای طارق همام به میدان آمد بلکه بتواند شکست سنگین 3 بر یک را سبک ترکند.

در شرایطی که استقلال برای کم  کردن فاصله نیاز داشت تا حمله کند و گل بزند، آقایی با بازیکن حریف درگیر شد تا وقت به سود قطری‌ها تلف شود.ماجرا ازاین‌قرار بود که عبدالکریم حسن  مدافع چپ السد زمانی که آقایی وارد زمین شد برای اینکه روحیه او را خراب کند دست روی صورتش می‌کشید که همین مسئله باعث شد بازیکن جوان استقلال از کوره در برود و با بازیکن حریف درگیر شود.این اتفاق باعث شد تا انتقادهای زیادی به آقایی شود.

مهاجمی که در اردوی پیش فصل خوب بود و در همان بازی اول هم فیکس شده بود به‌واسطه همین حاشیه‌ها جایگاه اش را در ترکیب استقلال از دست داد.او در هفته ششم یعنی 14 شهریور هم 20 دقیقه مقابل نفت مسجدسلیمان بازی کرد و بعدازآن در هفته نهم و 27 مهر نیز 17 دقیقه برابر سایپا به میدان رفت و بازهم کاری هم از پیش نبرد. این آخرین بازی آقایی برای استقلال در لیگ هجدهم بود. حاشیه‌ها و البته مصدومیتی که سراغ این بازیکن آمد باعث شد تا حضور در ترکیب  استقلال و تیم ملی امید را از دست بدهد.

آقایی مثل فصل قبل شروع کرد

سجاد مانند برای لیگ نوزدهم هم درخشش خوب و خیره‌کننده‌ای در اردو و بازی‌های پیش فصل داشت و موفق شد چند گل بزند و چند پاس گل بدهد. اما قبل از شروع لیگ او باز پشت سر هم مصدوم شد. از 2 مرداد مصدوم شد و بیش از 2 هفته طول کشید تا بهبود پیدا کند. آقایی بعدازآن هم یکی دو بار دیگر هم در تمرینات آسیب دید.

برخلاف وینفرد شفر به نظر می‌رسید که استراماچونی اعتقاد چندانی به آقایی ندارد و در مصاحبه‌ای که 23 شهریور انجام  داد گفت این بازیکن را مهاجم نوک نمی‌داند:« ما فقط با یک مهاجم اصلی بازی می‌کنیم که آن دیاباته است، چون درواقع یک بازیکن تمام‌عیار نداریم. مرتضی تبریزی، محسن کریمی و سجاد آقایی مهاجم اصلی ما نیستند و نظر من این است که بازیکن مدنظرم را که به خاطرش شیوه بازی تیمم را تغییر بدهم در اختیار ندارم.» این اظهارنظر با مصاحبه 4 مرداد آقایی تناقض آشکار داشت که گفته بود:« او خیلی به جوانان اهمیت می‌دهد و این درباره من هم صدق می‌کند. همین‌که به اسم‌ها نگاه نمی‌کند.

حتماً از شما پستت را سؤال می‌کند و می‌خواهد بداند در کدام پست بازی می‌کنید. به جوان‌تر‌ها اعتمادبه‌نفس می‌دهد و در تمرینات هرکسی آماده‌تر باشد را در ترکیب تیمی که می‌خواهد قرار می‌دهد. همه این‌ها در کنار هم باعث می‌شود تا حس خوبی به منِ جوان دست بدهد که سرمربی حواسش به من هست. در بازی‌های دوستانه و تدارکاتی  از من در پست مهاجم نوک بازی می‌گیرد. مرا مهاجم رأس قرار می‌دهد و می‌گوید برو گل بزن و گل بساز. شفر هرگز مرا نوک بازی نداد و در همان چند بازی از من می‌خواست در پست وینگر باشم، اما استراماچونی روز اول از من سؤال کرد پستم چیست و من هم گفتم. برای همین هم توانستم ۳ گل در دیدار‌های تدارکاتی بزنم و سه بار هم پاس گل دادم.»

جالب اینکه او فصل قبل و به شکل دقیق‌تر 7 دی 97 در مصاحبه‌اش از شفر تعریف و تمجید کرده بود:« من قبل از شروع فصل، در اردوی ترکیه که سه بازی دوستانه داشتیم خوب کارکردم، به‌خصوص در بازی اول که فیکس بودم و توانستم خودم را نشان دهم. آقای شفر هم از عملکرد من راضی بود. او حتی در آسیا هم به من بازی داد و اعتمادبه‌نفس لازم را کسب کرده بودم که یک مصدومیت برایم پیش آمد. بعدازآن نتوانستم خودم را نشان دهم، اما شفر خیلی به من کمک کرد. شفر مربی بزرگی است که در دو جام جهانی بوده و مثل یک پدر با من رفتار می‌کند. شفر حتی بعد از اتمام تمرینات گروهی یک ساعت با ما تمرینات اختصاصی انجام می‌دهد. شفر جزو بهترین مربیان خارجی حال حاضر فوتبال ایران است و برای یک فوتبالیست کار کردن با این مربی می‌تواند یک موفقیت و یک کلاس آموزشی مفید باشد.»

بازگشت آقایی بعد از 11 ماه و 19 روز

 سجاد آقایی امسال هم بعد از دربی یک حاشیه  در تمرین داشت و به نشانه قهر داخل رختکن رفت تا با نظر استراماچونی به‌طور موقت از تیم کنار گذاشته شود. اما بعد از یک جلسه کوتاه و دریافت اولتیماتوم به تمرینات برگشت. در وقت‌های تلف‌شده بازی جام حذفی با گل ریحان آقایی به‌جای تبریزی که در دوران افت به سر می‌برد و یک پنالتی هم خراب کرد وارد زمین شد تا بعد از 11 ماه و 19 روز آقایی دوباره در یک بازی رسمی برای آبی پوشان به میدان برود. باید دید این بازیکن که کریس رونالدو و فرهاد مجیدی را الگوی خودش می‌داند بعد از درخشش و اولین گلش برای آبی‌ها، از گذشته درس گرفته و مسیر صعودی‌اش آغازشده یا بازهم حاشیه‌ها و البته آسیب‌دیدگی‌های زیاد مانع شده و او را به نیمکت و سکو پیچ می‌کند؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز