خبرگزاری کار ایران

نکاتی برای سفارش یک سررسید 99 مرغوب و باکیفیت

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۱۰۸

سررسیدها با معیارهای مختلفی سنجیده و بررسی می شوند. برای اینکه تشخیص دهید یک سررسید به اندازه کافی خوب است یا نه، باید آیتم های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. از جمله این آیتم ها می توان به جنس جلد، کاغذ مورد استفاده در صفحات، کیفیت چاپ، دوخت دور جلد و ... اشاره کرد. در ادامه این مقاله با معیارهای اصلی برای سفارش سررسید 99 آشنا خواهید شد.

بررسی جنس جلد سررسید

انتخاب جلد مناسب برای سررسید یکی از مهم ترین گزینه های کار شماست.

چرم مصنوعی

اگر جنس جلد سررسیدی که انتخاب می کنید، چرم مصنوعی است، باید این نکات را در نظر داشته باشید:

اول اینکه چرم مصنوعی تنوع طرحی و رنگی بالایی داشته و به نسبت چرم طبیعی از قیمت پایین تری برخوردار هستند. در صورت سفارش تیراژ بالا می توانید از تولید کننده درخواست کنید که کالیته چرم مصنوعی را در اختیار شما قرار داده و به این ترتیب بتوانید رنگ مورد علاقه خود را سفارش دهید. مشکلی که ممکن است در انتخاب این جنس جلد برای سررسید داشته باشید، این است که کیفیت چرم مصنوعی را نمی توان به سادگی تشخیص داد. اما در طولانی مدت، چرم مصنوعی که از کیفیت کافی برخوردار نباشد، حالت چروک یا پوسته پوسته خواهد داشت. از دیگر ویژگی های چرم مصنوعی بی کیفیت، جدا شدن قسمت رویی از پشت سررسید است؛ به اصطلاح دیگر باد کردن جلد سررسید است. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از ابتدا به شرکت بزرگ و مورد اعتمادی سفارش دهید تا بتوانید با فراغ بال سفارش خود را به ثبت برسانید.

جیر

اگر جنس جلد سررسیدی که انتخاب می کنید جیر است، باید این نکات را در نظر داشته باشید:

سررسیدهای جیری که در بازار موجود هستند، همه از جیر مصنوعی بوده که شباهت زیادی به جیر طبیعی دارند. این جلد نیز در رنگ های مختلف قابل ارائه می باشد. در این مورد نیز می توانید در صورت داشتن تیراژ بالا، می توانید رنگ جیر مورد علاقه خود را انتخاب کنید. از نقاط ضعف این جنس سررسید، جذب پرز است. برای اطمینان حاصل کردن از کیفیت جیر، می توانید تراکم پرز جیر را مورد بررسی قرار دهید. اگر کیفیت جیر پایین باشد، تراکم پرز کمتری خواهد داشت. به طور کلی جیر بی کیفیت ظاهر یکدستی نداشته و پرز آن در یک سطح به صورت مساوی نیست. علاوه بر این، در صورت استفاده از جیر نامرغوب ممکن است چسب استفاده شده برای تولید آن به قسمت پشتی جلد نفوذ کرده و باعث به وجود آمدن لکه های تیره در سطح اصلی جلد گردد.

نکاتی برای سفارش یک سررسید 99 مرغوب و باکیفیت

ترمو

اگر جنس جلد سررسیدی که انتخاب می کنید، ترمو است باید این نکات را مد نظر قرار دهید:

ترمو از لحاظ ظاهری شبیه به چرم مصنوعی است؛ اما نازک تر از چرم مصنوعی بوده و کیفیت بیشتری نیز نسبت به آن دارد. در عین حال، قیمت تمام شده آن نیز بیشتر است. جهت تعیین میزان کیفیت جنس ترمو برای سررسید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر ترمو بی کیفیت باشد، پس از اینکه داغی روی آن صورت می گیرد، تغییر رنگ داده و در نهایت، جلوه لوگو یا طرح روی جلد را کمتر خواهد کرد.

گالینگور

اگر جنس جلد سررسیدی که انتخاب می کنید، گالینگور است باید این نکات را مد نظر قرار دهید:

گالینگور در واقع پوششی مصنوعی از جنس پی وی سی است که روی یک لایه از جنس کاغذ لمینیت چسبیده شده است. مقاومت گالینگور نسبت به چرم مصنوعی و ترمو کمتر است. برای بررسی کیفیت، باید این نکته را بدانید که اصولا گالینگور مرغوب و باکیفیت، سطح لطیفی داشته و ضخامت دارد. اما اگر گالینگور مورد استفاده شما کیفیت پایینی داشته باشد، پس از مدتی از قسمت هایی مثل محل باز و بسته شدن یا لبه جلد، دچار زدگی، خط و خش یا حتی پارگی می گردد.

سلفونی

اگر جنس جلد سررسیدی که انتخاب می کنید، سلفونی است باید این نکات را مد نظر قرار دهید:

در این مدل جلد، قادر خواهید بود که طرح مورد علاقه خود را به صورت رنگی روی آن چاپ کنید. جهت بررسی کیفیت جلد سلفونی باید به کیفیت چاپ و خدمات توجه داشته باشید. پیش از سفارش این نوع جلد نیز، اطمینان حاصل فرمایید که تولید کننده بتواند چاپ 4 رنگ انجام دهد. علاوه بر آن، اگر پوشش سلفونی چاپ مناسبی نداشته باشد، باعث به وجود آمدن لک خصوصا در قسمت های پایینی سررسید می گردد.

نکاتی برای سفارش یک سررسید 99 مرغوب و باکیفیت

بررسی کیفیت دوخت دور جلد

اگر قصد دارید سالنامه 99 شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، باید به دوخت سررسیدها نیز توجه داشته باشید. برخی از افراد تصور می کنند که جلد دوخته شده دوام بیشتری نسبت به نوع چسبی آن دارد. اما این موضوع درست نیست و هر دوی این مدل های می توانند از کیفیت بالایی برخوردار باشند. اما حتما به نوع دوخت یا نحوه چسب زدن آن دقت داشته باشید که تمیز و مناسب باشد.

بررسی کیفیت کاغذ داخله سررسید

معمولا کاغذ مورد استفاده برای داخل سررسید، کاغذ 70 گرم سفید است. همچنین کاغذ کرم نیز طرفداران زیادی دارد. این نوع کاغذ نسبت به سفید مقداری گران تر بوده؛ اما ظاهر نفیس تری نیز به سررسید می دهد. جهت بررسی کیفیت کاغذ داخله یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از گرماژ کاغذ استفاده شده اطمینان حاصل کنید. همچنین باید بدانید که کاغذها اکثرا از کشورهای اندونزی و چین و بعضی اوقات از کرده وارد کشور می شوند. در میان کاغذهای وارد شده از این کشورها، کاغذهای کشور اندونزی کیفیت، لطافت و تراکم بیشتری دارد.

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که کاغذهای کره‌ای از لحاظ کیفیتی، کیفیت متوسطی دارند. کاغذهای چینی نیز ظاهری نامرغوب و بی کیفیت دارند. از این جهت، چاپ روی این کاغذ نیز نمی تواند به اندازه کافی باکیفیت باشد.

سخن آخر

در نهایت برای سفارش سررسید خود، حتما نمونه هایی از سررسیدهای مجموعه مورد نظرتان را به طور فیزیکی بررسی کنید؛ چنانچه قصد دارید سررسید 99 خود را به واحد سالنامه برگ سفارش دهید، می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه تماس گرفته و درخواست دریافت نمونه های مورد نظرتان را ثبت کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز