خبرگزاری کار ایران

تاکید شورا و شهردار بر تخصیص بودجه به محلات

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۶۰۶

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به اهمیت محله محوری در مدیریت شهری پنجم به ارتباط میان برنامه و بودجه برای توسعه محله محوری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حامد مظاهریان در دومین اجلاس شهرداران نواحی شهرداری تهران که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: اجرای برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران اهمیت زیادی برای مدیریت شهری دارد و اتصال بودجه برای اجرای برنامه بسیار مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه محله‌محوری یکی از رویکردهای مهم برنامه سوم است، خاطرنشان کرد: «تهران، شهری برای همه» شعاری است که از خاستگاه ذهنی حق به شهر نشأت می‌گیرد و بر همین اساس در برنامه‌ریزی شهری، بر نقش مردم و محلات در توسعه شهر تاکید می‌شود.

به گفته مظاهریان تفاوت شورای پنجم با سایر دوره‌ها همین محله‌محوری و ارتباط با مردم است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در بودجه برای توسعه محلات دیده شده است و تلاش می‌کنیم تا ارتباط فعالی بین برنامه سوم و بودجه برای فعالیت در محلات وجود داشته باشد.

مظاهریان با اشاره به انتخابات شورایاری‌ها تأکید کرد: انتخابات شورایاری‌ها برگزار شده و فصل جدیدی از کار شروع شده است اما اشکالی که وجود دارد این است که در محله علاوه بر شورایاری با نهادهای دیگری مثل سرای محله، هیات امنای محله، مدیر محله و مدیر نوسازی محله مواجه هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: مردم به‌صورت دموکراتیک باید نقش جدی در محلات داشته باشند و شهرداران نواحی باید به‌صورت دقیق بگویند که در محلات چه خبر است و تجارب موفق و ناموفق چه چیزهایی هست.

براساس گزارش شهرنوشت، معاون شهردار تهران تصریح کرد: تاکید شورا و شهردار بر تخصیص بودجه به محلات است و باید ساز و کار آن در محلات دیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز