خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز یکشنبه ایلنا می‌خوانید؛

گران شدن نان و کشمکش‌های آن/ یک میلیون سالمند در ایران کار می‌کنند/ بلاتکلیفی وضعیت سهامداری آذرآب اراک/ کارگران شهرداری سی‌سخت زباله‌ها را جمع نمی‌کنند/ حمایت‌ از اشتغال معلولان درواقع به نفع کارفرمایان است/ نگرانی کارکنان شرکت مهندسی و توسعه نفت

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۲۹۳

یک روز بعد از اجرای ابلاغیه افزایش قیمت نان، روز یکشنبه هفتم مهر در سرویس کارگری ایلنا به تبعات این افزایش قیمت پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افزایش قیمت نان از روز شنبه عملیاتی شد. امروز گران شدن نان از بعد‌ها مختلف در گزارشی در سرویس کارگری ایلنا مورد بررسی قرار گرفت. همچنین روز یکشنبه گزارشی آماری به نقل از مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اشتغال سالمندان بازتاب یافت. بلاتکلیفی وضعیت سهامداری آذرآب اراک، بیمه شدن کارگران ساختمانی در سیستان و بلوچستان و ادامه اعتصاب کارگران شهرداری سی‌سخت نیز از جمله مهم‌ترین خبر‌های منتشر شده امروز بود. علاوه بر این، در این روز  گزارشی درباره اشتغال معلولان و همچنین شرکت مهندسی و توسعه نفت روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت.

گران شدن نان و کشمکش‌های آن

با گران شدنِ رسمیِ قوت غالب مردم، کم‌درآمدها چقدر ضرر می‌کنند و چقدر از سفره‌های محقرشان قیچی می‌شود همچنین بحث به محاق فرورفته‌ی افزایش دستمزد کارگران خباز بالاخره به کجا خواهد انجامید؟!

 یک میلیون سالمند در ایران کار می‌کنند

 سن بازنشستگی در ایران ۶۰ سالگی است، اما حدود یک میلیون نفر از افراد ۶۰ ساله و بالاتر از آن در ایران همچنان کار می‌کنند.

بلاتکلیفی وضعیت سهامداری آذرآب اراک

 انصراف بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده شرکت آذرآب از عرضه بلوک بلوک ۲۶.۱۷ درصدی موجب ادامه بلاتکلیفی وضعیت سهامداری این شرکت شد.

 ۹۵۲ کارگر ساختمانی در سیستان و بلوچستان بیمه شده‌اند

 مهرداد جهاندیده (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان) با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی از مترقی‌ترین بیمه‌ها در دنیا به شمار می‌رود، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، ۹۵۲ کارگر ساختمانی در استان بیمه شده‌اند.

 کارگران شهرداری سی‌سخت زباله‌ها را جمع نمی‌کنند

کارگران شهرداری سی سخت برای مشخص شدن وضعیت مطالبات معوقه خود از جمع‌آوری زباله‌های شهری خودداری کردند. به دنبال این اتفاق برخی اعضای شورای این شهر با حضور در خیابان‌ها، اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها کردند.

 حمایت‌ از اشتغال معلولان درواقع به نفع کارفرمایان است

 خیرالله شهبازی (فعال صنفی حقوق افراد دارای معلولیت) با اشاره به اینکه افرادی که در بخش غیردولتی شاغل می‌شوند باید ارتقای کارایی (طبق ماده۱۲ قانون حمایت از حقوق معلولان) از دولت دریافت کنند، گفت: البته این قانون نفعی برای کارگران دارای معلولیت ندارد؛ بلکه بیشتر به نفع کارفرمایان بخش خصوصی است که تشویقی باشد که به بهانه پرداخت دستمزد کمتر تشویق به استخدام معلولان شوند.

 نگرانی کارکنان شرکت مهندسی و توسعه نفت

کارکنان ارکان ثالث (ب) شرکت مهندسی و توسعه نفت که در واقع متخصصان صنعت نفت کشور به شمار می‌روند، از دستوری که بر تعدیل آنها در مدت معینی تاکید می‌کند، نگران هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز