خبرگزاری کار ایران

مدیر اطلاعات ملی آمریکا تهدید به استعفا کرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۹۸۹

مدیر اطلاعات ملی آمریکا تهدید کرده است در صورتی‌که به او اجازه سخن گفتن آزادانه در کنگره درباره مکالمه رئیس‌جمهوری این کشور با همتای اوکراینی‌اش داده نشود، استعفا می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست، «جورف مگوایر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا تهدید کرده است در صورتی‌که به او اجازه داده نشود در کنگره درباره گفت‌وگوی تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین آزادانه سخن بگوید، استعفا می‌کند.

ماگوایر به کاخ سفید اعلام کرده است که نمی‌تواند اطلاعاتی را از کنگره در جریان شهادتش در روز پنجشنبه( امروز) مخفی کند.

انتظار می‌رود در ساعات آینده کنگره شکایتی راجع به تماس ترامپ و زلنسکی دریافت کند.

کاخ سفید، روز گذشته تحت فشار شدید نمایندگان کنگره و رسانه‌های آمریکایی متن گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و زلنسکی  را منتشر کرد.

بر اساس این متن، که از حالت طبقه‌بندی خارج شده و روی پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید قرار گرفته است، ترامپ طی این گفت‌وگوی تلفنی از زلنسکی خواسته است به پرونده فرزند «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰، «نگاهی» بیاندازد. که زلسنکی در پاسخ، با اشاره به این‌که حزب او در پارلمان اکثریت را به دست آورده و دادستان کل بعدی اوکراین منتخب او خواهد بود، به ترامپ اطمینان داده است که پرونده فرزند بایدن را به دقت مورد بررسی قرار خواهد داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز