خبرگزاری کار ایران

صرفه‌جویی ۱۰ میلیون یورویی با بومی‌سازی دانش گوگردزدایی

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۸۰۶

تفاهم‌نامه طراحی، نصب و راه‌اندازی واحد بازیابی گوگرد پتروشیمی ایلام امضا شد.براساس این تفاهم‌نامه گوگرد گرانول به ظرفیت 8815 تن در سال با بهره‌گیری از دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رسول اشرف‌زاده در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست گفت: اجرای این پروژه 10 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی داشته و موجب استفاده از توان و دانش ایرانی و همچنین اشتغال‌زایی می‌شود.

همچنین در این مراسم مدیرعامل شرکت پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با اشاره به انعقاد قرارداد گوگردزدایی در پتروشیمی ایلام اظهار داشت: صاحب این تکنولوژی پژوهشگاه صنعت نفت است و بعد از اجرای این پروژه، با توجه به سیاست‌های هلدینگ خلیج فارس مبنی بر استفاده از دانش بومی و لایسنس ایرانی این تکنولوژی در سایر واحدها نیز اجرایی خواهد شد.

در ادامه این مراسم، تقی‌پور مدیرعامل پتروشیمی ایلام نیز گفت: این پروژه به لحاظ زیست محیطی بسیار مهم است و با اجرای آن انتقال گاز H2S با غلظت بالا که پیش از این قرار بود با خط لوله 14 کیلومتری از مجتمع پتروشیمی ایلام به پالایشگاه منتقل شود و منجر به آلودگی زیست محیطی می‌شد، از این چرخه حذف شده و کمک شایانی به حفظ محیط زیست خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه گاز H2S به جامد تبدیل شده و به فروش می‌رسد.

وی یادآور شد: با اجرایی شدن این پروژه، علاوه بر حذف عامل تهدیدکننده محیط زیست تبدیل به محصولی سودآور برای مجتمع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز