خبرگزاری کار ایران

سلیمانی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کسانی که یارانه دهک‌های پایین را حذف کرده‌اند، به دنبال «نارضایتی‌آفرینی»هستند

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۷۶۶

یک نماینده مجلس دهم در واکنش به قطع یارانه تعدادی از اقشار ضعیف جامعه گفت: ما این همه افراد نیازمند و پشت نوبتی در کمیته امداد و بهزیستی داریم ولی یارانه سه دهک بالا را حذف نمی‌کنیم این کار بدی است.

حسن سلیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره حذف یارانه اقشار کم درآمد گفت: بنده از ابتدا تاکنون مخالف برقراری یارانه بوده‌ام. بنده پرداخت یارانه را عقلانی نمی‌دانم. الان در حال ظلم به اقتصاد کشور هستیم.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ما یارانه سه دهک را قطع کردیم و هرکس طبق مقررات و شرایط اقتصادی در وضعیتی قرار داد که می‌تواند خودش را اداره کند، نباید یارانه دریافت کند. یارانه متعلق به افراد نیازمند و دهک‌های مورد حمایت است. به دهک‌های مورد حمایت باید یارنه دهیم.

نماینده مردم کنگاور تاکید کرد: یارانه باید به تولید برود، باید به عوامل تولید یارانه داد ولی یارانه دادن به صورت علی‌السویه نه عدالت است و نه به صرفه اقتصادی است. دو سه سال است که در قانون بودجه می‌نویسیم که یارانه سه دهک بالا را قطع کنید و به کمیته امداد و بهزیستی بدهید.

سلیمانی اظهار داشت: ما این همه افراد نیازمند و پشت نوبتی در کمیته امداد و بهزیستی داریم ولی یارانه سه دهک بالا را حذف نمی‌کنیم این کار بدی است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کاری که الان صورت گرفته برعکس است و به جای اینکه یارانه سه دهک بالا را قطع کنیم یارانه دهک‌های پایین را قطع کرده‌ایم؟، گفت: یارانه سه دهک پایین را حق ندارند قطع کنند اگر یارانه این دهک‌ها را قطع کنند جرم است، چون قانون را خلاف اجرا کرده‌اند، قانون گفته‌ یارانه سه دهک بالا را قطع کنید.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات خاطرنشان کرد: اگر هر دهک پایین یارانه‌اش قطع شده باشد به این بخش از جامعه ظلم شده و باید جبران کنند. اصلا بحث در طبقات پایین نیست بلکه متوجه سه دهک بالا است یعنی دهک‌های ۱۰، ۹ و هشت.

وی در پاسخ به این سوال که اثرات این اقدام چیست؟ و آیا قابل برگشت است؟، عنوان کرد: اگر یارانه اقشار پایین جامعه را قطع کرده باشند کار بدی کرده‌اند و باید مؤاخذه شوند و باید حتما برگردانند. قرار نیست یارانه اقشار پایین را قطع کنند. مر قانون را باید اجرا کنند، قانون گفته یارانه سه دهک بالا باید قطع شود.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که چه کسانی و به چه دلیل چنین اقدامی انجام داده‌اند؟، گفت: اگر این کار را کرده باشند، عوامل و کارشناسانی که این کار را کرده‌اند دنبال نارضایتی آفرینی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که دقیقا این افراد چه کسانی هستند؟، گفت: نمی‌دانم من که با آن‌ها ارتباطی ندارم، ولی این عمل نارضایتی آفرینی و اخلال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز