خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی گیلان :

کاهش بار روانی تولید و تجارت در شرایط تحریم یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۹۲۶

رئیس اتاق بازرگانی گیلان مطرح کرد: کاهش بار روانی تولید و تجارت در شرایط تحریم یک ضرورت است.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان برخی سیاست های ابلاغی بعضی از وزارتخانه‌ها و یا سازمان‌ها از جمله سازمان امور مالیاتی و بانک‌های عامل را همسو با سال رونق تولید ندانست و از آن برای فعالان عرصه تولید و تجارت به عنوان مشکل جدی یاد کرد.

هادی تیزهوش تابان گفت: متاسفانه بخش نامه داخلی سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر بررسی تراکنش های مالی که به قبل از ابلاغ قانون در سال 95 برمی‌گردد خلاف قانون است و هم اکنون سازمان امور مالیاتی در حال بررسی تراکنش ها تا 5 سال ماقبل سال 95 است و رسیدگی و در خواست های ما از مسئولان تاکنون هیچ نتیجه ای نداده است و صرفا مبلغ بررسی تراکنش که بالای 500 میلیون تومان در سال بود  به 5 میلیارد تومان در سال افزایش یافت.

وی همچنین از وضعیت حمایت های مالی بانک های استان نیز ابراز گله مندی کرد و گفت: کاهش بار روانی تولید و تجارت در شرایط تحریم یک ضرورت است و شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که حمایت از تولید داخلی را به عنوان راهبرد و اصل می باید در سال جاری تلقی کرد اما بانک های استان بدون توجه به آنچه در جلسات به آنان توصیه می شود در عمل کار خودشان را می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در شرایط فعلی بهره های بانکی اصلا به سود تولید و تجارت نیست از سویی دیگر سرمایه در گردش نیز نیاز اساسی تولید در سال جاری است اما متاسفانه برخی از بانک ها هیچ توجهی به مصوبات کارگروه های رونق تولید و رفع موانع ندارند و یا اصلا از مسیر اقتصاد مقاومتی خارج هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز