خبرگزاری کار ایران

در دیدار شهرداران رشت و ولژسکی مطرح شد:

تاکید شهردار رشت بر جذب سرمایه از طریق برندسازی/شهردار ولژسکی: احساس می‌کنیم در شهر خودمان هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۲۱۰

شهردار ولژسکی در دیدار با شهردار رشت با بیان اینکه از دیپلماسی شما بسیار سپاسگزار هستیم گفت: ما ده ساعت هست که در رشت هستیم و احساس می‌کنم که در شهر خودمان حضور داریم.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمد ثابت قدم در نشست مشترک با هیات روسی ،با ابراز رضایتمندی از میزبانی شهر ولژسکی و هیات همراه بیان داشت: ما در زمینه‌های مختلفی قابلیت همکاری و فعالیت مشترک داریم.

شهردار رشت با بیان اینکه رشت از بیشترین تراکم جمعیتی در استان گیلان برخوردار است، افزود: این مسئله موجب می شود ما به ترافیک و حمل و نقل توجه بیشتری داشته باشیم.

ثابت قدم با بیان اینکه گیلان دارای آب و هوای مرطوب و معتدل است خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد اراضی در این استان مسکونی و ۷۵ درصد آن اراضی کشاورزی و جنگلی است.

وی با تصریح بر اینکه عمده خدمات درمانی و آموزشی شهرستان های استان نیز در شهر رشت ارائه می‌شود، گفت: این یکی از دلایل جمعیت متغییر و نزدیک به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری شهر رشت است.

ثابت قدم با تصریح بر اینکه امکان گسترش عرضی شهر رشت به دلیل وجود زمین‌های کشاورزی در حاشیه شهر ممکن نیست، خاطرنشان کرد: توسعه طولی شهر خود موجب افزایش تراکم و فشردگی مازاد می شود.

شهردار رشت بیان‌داشت: بکارگیری صنایع تبدیلی‌کشاورزی و نقش فعال خدمات‌شهری برپایه هوشمندسازی شهر مورد تاکید قرار دارد.

وی ادامه داد:می کوشیم با با حفظ اعتماد شهروندان را حفظ کنیم و به برندسازی شهر و در نهایت جلب سرمایه داخلی و خارجی بپردازیم.

ثابت قدم با بیان اینکه از حضور سرمایه گذران و فعالین فرهنگی،هنری و اجتماعی برای تبادل تجربیات مشترک استقبال می کنیم اظهار کرد:امیداوریم وجوه مشترک خود را به عنوان دو کشور همسایه مورد نظر قرار بدهیم.

شهردار ولژسکی: احساس می کنیم در شهرخودمان حضور داریم

شهردار ولژسکی در دیدرا با شهردار رشت با بیان اینکه از دیپلماسی شما بسیار سپاسگذار هستیم گفت:ما ده ساعت هست که در رشت هستیم و احساس میکنم که در شهر خودمان حضور داریم.

وی با بیان اینکه ما علاقه مند بودیم که به همراهی یک هیات اقتصادی و مستعد به گیلان سفر کنیم تا فعالیت های اقتصادی و تجاری خود را با ایران گسترش بدهیم افزود:همه اعضای این هیئت تجارب زیادی را در حوزه های صنعت و تجارت دارند.

شهردار ولژسکی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم که بتوانیم روابط تجاری دو کشور را توسعه بدهیم بیان داشت:توسعه روابط تجاری به سود هر دو ملت و دولت خواهد بود.
وی با دعوت از شهردار و اعضای شورای شهر برای حضور در شهر ولژسکی اظهار کرد:ما همسایه هستیم و معتقدیم که به واسطه همسایگی  و حسن نیت شما ما حتما به نتایج خوبی خواهیم رسید .

رئیس اتاق بازرگانی بلگوگراد در این نشست با بیان اینکه ما در دو شهر مختلف و در یک  فاصله ای با هم زندگی میکنیم و با توجه به اینکه حتی مذهب ما هم متفاوت هست اظهار کرد: اینا هیچ وقت نمی تواند ما را از هم دور کند و ما با توجه به این اختلافات جزیی کاملا با شما نزدیک هستیم .

وی افزود: ما متعقد هستیم که تجارت بیشتر، تجارت خوب و تجارت مفید انسانها را بیشتر به هم نزدیک می کند.

رئیس اتاق بازرگانی بلگوگراد بیان داشت:بسیار خوشحالیم که شما خالصانه و صادقانه از شهرتان و تمام موقعیت های آن برای ما گفتید ومطمئن باشید ما پاسخ این محبت شما رو خواهیم داد.

وی با بیان اینکه درهای شهر ما برای شما باز هست اظهار کرد: خیلی خوشحال هستیم که روابط تجاری دو شهر ما بتواند به اقتصاد ما و شما کمک و آن را رونق بدهد.

گفتنی است، این هیات در چند حوزه از جمله نفت و گاز،کشتی‌سازی، غلات و دانه‌های روغنی،تولید طیور با مسئولان استان در راستای سرمایه گذاری مشترک و همکاری های دو جانبه مذاکره خواهند داشت.

حضور در اداره کل اقتصاد و دارایی استان و نشست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان و نیز حضور در منطقه آزاد انزلی از دیگر برنامه های این هیات روسی در گیلان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز