خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران

بخش خصوصی در سال آینده منتظر دولتی‌ها برای توسعه صادرات نمی‌ماند

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۸۲۶

برای توسعه صادرات نیاز به انضباط اقتصادی داریم که تاکنون در این حوزه کمتر به این موارد توجه شد.

به گزارش ایلنا، عبدالله مهاجر  در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده در این مجموعه برای ایجاد رونق اقتصادی در استان اظهار کرد: چندین موانع بر سر راه صادرات مازندران وجود دارد.

وی تصریح کرد: نداشتن حمل و نقل مناسب، عدم تعیین تکلیف حقوق گمرکی مناسب، عدم تولید کالای بازار پسند و متناسب با نیاز کشور صادرکننده، بالا بودن قیمت تمام شده کالاهای تولیدی مازندران از جمله موارد مشکل صادرات مازندران است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران بیان کرد: برای رفع مشکل صادرات نیاز به همراهی دولت هستیم و استاندار مازندران نگاه اقتصادی مناسب در این زمینه دارد ولی برخی از مشکلات باید در سطح ملی پیگیری می‌شد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر  روند صادرات به برخی از کشورها ناپایدار است، گفت: برای ایجاد صادرات پایدار نیاز به رفع مشکلات اصلی صادرات به ویژه در بخش زیرساخت هستیم.

مهاجر با اعلام اینکه با وجود توافقات انجام گرفته بخشی از مشکلات بانکی برای انتقال پول هنوز پابرجاست است، بیان داشت: به دلیل مشکلات بانکی بسیاری از صادرکنندگان در زمان انتقال پول با مشکلاتی مواجه بودند و حتی برخی‌ها همه دارایی خود را در زمان انتقال نامناسب پول از دست دادند.

مهاجر در ادامه به مشکل پیش آمده در ارتباط با انتقال کالای ترکیه به نام ایران به روسیه گفت: روسیه در تحریم کالای ترکیه بسیار جدی است، برخی از تاجرنماها که اقدام به صادرات کالای ترکیه به نام کالای ایرانی کردند در مرز روسیه با مشکل جدی مواجه شدند و اگر اقدام به موقع مسئولان در کشور نبود شاید تجارت ما با روسیه هم دچار مشکل می‌شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه میزان صادرات مازندران به روسیه بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است، گفت: از هم‌اکنون برای توسعه صادرات باید به صورت جدی ورود پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی در حوزه صادرات استان برگزار شد، افزود: بخش خصوصی در سال آینده منتظر دولتی‌ها برای توسعه صادرات نمی‌ماند و خودش به صورت جدی پای کار خواهد آمد.

مهاجر با بیان اینکه ذائقه‌شناسی کشورهایی که قرار است کالا صادر شود به خوبی انجام شود در صادرات دارای اهمیت است، یادآور شد: در بسته‌بندی مشکل بسیار جدی داریم و مسئولیت ما در این ارتباط باید فراتر برود.

وی تاکید کرد: برای توسعه صادرات نیاز به انضباط اقتصادی داریم که تاکنون در این حوزه کمتر به این موارد توجه شد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران درباره پاسخ به این سوال که آیا نحوه چینش نمایندگان مجلس مازندران می‌تواند برای ایجاد رونق اقتصادی مازندران کمک کند، یادآور شد: نگاه ما ایجاد تعامل با نمایندگان مجلس استان است، همه باید به سمت رفع مشکل استان قدم برداریم و بعد از انتخابات دور دوم نشست مشترکی را با نمایندگان مردم مازندران برگزار می‌کنیم.

وی درباره مطرح شدن ورود هزار میلیارد تومان اعتبار به مازندران که توسط استاندار مطرح شد، گفت: این رقم وارد استان شد ولی اینکه آیا سبب رونق اقتصادی شد یا خیر، مسئولان استانی باید در این ارتباط پاسخگو باشند.

مهاجر از سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی در بندر امیرآباد خبر داد و یادآور شد: اطلاعات کلی‎تر این سرمایه‌گذاری را پس از اجرای تعهدات در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران درباره ایجاد سرای تجاری مازندران در آستراخان بیان داشت: سرای تجاری ایجاد شد و اقداماتی در این سرای تجاری در حال انجام است ولی باید ما اهداف بلندتری در روسیه پیگیری کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز