خبرگزاری کار ایران

جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکا در حوزه سیاست خارجی دچار سردرگمی شده است/ دنیا به کارشکنی برای حضور هیئت‌ها در مجمع عمومی بی‌تفاوت نخواهد بود

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۵۸۹

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روحانی به عنوان رئیس‌جمهور یک کشور عضوسازمان ملل این حق را دارد در این سازمان حضور پیدا کند و کارشکنی در این موضوع نشاندهنده سردرگمی آمریکا در حوزه سیاست خارجی است

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اخبار منتشر شده در مورد کارشکنی آمریکا برای صدور ویزا برای رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان جهت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: اگر آمریکا این اقدام را انجام دهد در واقع دست به گروگان‌گیری سازمان ملل زده است، روحانی به عنوان رئیس‌جمهور یک کشور عضو سازمان ملل این حق را دارد در این سازمان حضور پیدا کند و از وقت‌های قانونی برای مذاکره، سخنرانی و مذاکرات چندجانبه استفاده کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درست است که سازمان ملل در نیویورک قرار دارد اما آمریکا حق ندارد به طور غیرقانونی مانع حضور روحانی و ظریف شود، اظهار داشت: به نظر من هم تحریم ظریف و عدم صدور ویزا برای او و رئیس‌جمهور نشاندهنده آن است که اقدامات افراطی در آمریکا در حال صورت گرفتن است.

وی خاطرنشان کرد: رفتارهای اینچنینی تاکنون در سیاست خارجی ایالات متحده سابقه نداشته است، اینگونه اقدامات یک نوع سردرگمی در سیاست خارجی این کشور تلقی می‌شود و از سوی دیگر عدم صداقت را در گفتار برخی از سیاسیون آمریکایی که بحث مذاکره را پیش می‌کشند، نشان می‌دهد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معتقدم پیش از همه دبیرکل سازمان ملل و مجمع عمومی روی این موضوع باید حساس باشند و موضع‌گیری کنند.

وی ادامه داد: این اقدام ایالات متحده نگرش مثبتی برایش نخواهد داشت قطعا دنیا به این موضوع بی‌تفاوت نخواهد بود مجلس هم موضع‌گیری خواهد کرد.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: آمریکا در این قضیه ماهیت خودشان را بیش از پیش برای مردم دنیا نشان داد، این رفتار حق قانونی کشورها را پایمال کردن است؛ همان‌طور که در بحث تحریم‌های اقتصادی دنیا به این سمت رفته است که معاملاتش را با پول‌های ملی و سوئیفت انجام دهد اینجا هم شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز