خبرگزاری کار ایران

افزایش حجم ترافیک به دلیل ساخت مدارس در معابر باریک

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۵۷۲

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ گفت: متاسفانه بیشتر مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعی شهر تهران در مناطق شمالی و در معابر باریک احداث شده که همین موضوع موجب افزایش حجم ترافیک شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ رضایی معاون ترافیک راهور تهران بزرگ در جلسه رونمایی نمادین سرویس مدارس با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز با 40 هزار کلاس درس در پایتخت داریم، گفت: قطعا با بازگشایی مدارس حجم بار ترافیکی سطح شهر افزایش می‌یابد از همین رو در روز شنبه با کمک فرمانداری و شهرداری مانور بازگشایی مدارس شهر تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص بازگشایی مدارس نیز مشکلاتی وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام کنیم و در این حوزه با تمام امکانات و ظرفیت‌ها با شعار مهر ایمن،‌ شهر ایمن پیش می‌رویم. بیشترین مشکل سطح معابر عدم استفاده اولیا از سرویس مدارس است و باید اطمینان والدین به سرویس مدارس افزایش یابد و با نظارت پلیس اطمینان داشته باشند که دانش‌آموزان با امنیت وارد مدارس می‌شوند.

رضایی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده برای تردد برخی خودروها از سوی پلیس در ابتدای مهر خاطرنشان کرد: عدم تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها تا ساعت 10 در ایام بازگشایی مدارس اجرایی می‌شود و باید کامیون‌ها و کامیونت‌ها تخلیه بار خود را شب‌ها و یا وقت‌های دیگری انجام دهند.

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ تصریح کرد:‌ در شهر تهران 12 هزار نفر برای سرویس مدارس در سال گذشته ثبت نام کردند و همین تعداد نیز در سال جاری ثبت نام می‌کنند. 1200 نفر از رانندگان سرویس مدارس را آموزش داده‌ایم و به آنها کارت‌های مجوز تردد داده شده است و رانندگان سرویس مدارس ملزم هستند این کارت‌ها را همراه خود داشته باشند و به زودی نیز همایشی آموزشی برای 10 هزار نفر از رانندگان سرویس مدارس در شهر تهران برگزار می‌شود و قوانین و مقررات لازم را به رانندگان سرویس مدارس آموزش می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اجرای سامانه سپند بر روی تاکسی‌ها جی پی اس نصب می‌شود و والدین می‌توانند نظرات خود را بر روی سرویس مدارس داشته باشند. ‌امیدواریم با بازگشایی مدارس از خودروهای شخصی کمتر و از خودروهای حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده شود.

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین کارمندان در ساعت‌های شناور وارد محل کار خود خواهند شد تا بتوانیم ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی را کنترل کنیم. بیشترین حجم ترافیک در همت، حکیم و نیایش، خواهد بود و در خواست می‌شود در صورت بروز حادثه رانندگان خودروها را کنار بزرگراه هدایت کنند تا موجب افزایش بار ترافیکی نشوند.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی ایجاد شده توسط برخی مدارس در شهر تهران گفت: یکسری مدارس پرمخاطب در معابر شمالی شهر تهران وجود دارد که موجب افزایش ترافیک می‌شود و متاسفانه بیشتر مدارس ابتدایی نمونه دولتی و غیرانتفاعی در مناطق شمالی شهر تهران راه‌اندازی می‌شود که معابر آن ظرفیت‌های لازم را ندارد. همچنین  در 6 ماهه دوم سال جاری نیز مشکلات ترافیکی خواهیم داشت و امیدواریم که دیگر در معابر کوچک مدرسه‌ای افتتاح نشود و در صورت لزوم نظر پلیس راهور را نیز اتخاذ کند.

او تاکید کرد: بعضی از مدارس پرمخاطب نیز در حاشیه بزرگراه‌ها قرار دارند که نیاز است مسئولان مدارس مراقبت‌های بیشتری داشته باشند. همچنین تعطیلی همزمان برخی مدارس نیز موجب افزایش مشکلات ترافیک می‌شود که امیدواریم ساعت تعطیلی مدارس تغییر پیدا کند تا ترافیک روان‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز