خبرگزاری کار ایران

تلاش نتانیاهو برای الحاق ۷۵ درصد منطقه (ج) به سرزمین‌های اشغالی

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۷۱۶

دفتر ملی دفاع از سرزمین وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد که طرح انضمام اراضی فلسطینی و شمال بحر المیت ۷۵ درصد منطقه مورد هدف (ج) را شامل می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ گزارش هفتگی شهرک‌سازی که دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک سازی وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین منتشر می‌کند، اعلام کرد که طرح انضمام اراضی فلسطینی و شمال بحر المیت که «بنیامین نتانیاهو»،‌ نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، مقدمه انضمام گسترده تمام شهرک‌های اسرائیلی است که بر اساس برآوردهای دفتر ملی دفاع از سرزمین ، ۷۵ درصد منطقه مورد هدف را که در توافق مرحله انتقالی بین دو طرف فلسطینی به عنوان منطقه «ج» و تحت سلطه رژیم اشغالگر مشخص شد، ‌در بر می‌گیرد. 

در جزئیات طرح الحاق دره‌ها و مناطق شمال بحر المیت آمده است که راه سریع ۸۰  (راه الون) منطقه مرزی این طرح در نظر گرفته می‌شود. اما مساحت منطقه مورد هدف برای الحاق  حدود یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۲۷۸ هزار هکتار بوده که معادل بیست و دو و سه دهم درصد مساحت کرانه باختری است و ۳۰ شهرک و ۲۳ مرکز شهرک سازی با جمعیت ۱۲ هزار و ۷۷۸ شهرک نشین  در آن جای دارد. 

این آمار جدا از مراکز شهرک‌نشینی است که الحاق خواهند شد و تعداد آنها ۱۸ شهرک غیرقانونی است و هفت مورد آن در نوامبر ۲۰۱۶ پس از انتخاب «دونالد ترامپ» به ریاست جمهوری آمریکا ایجاد شدند. 

اما فلسطینی‌های حاضر در اراضی که الحاق و یا محاصره خواهند شد، قرار است که تحت سلطه تشکیلات خودگردان فلسطین باقی بمانند. همچنین ۱۵ شهرک با ۴۴ هزار و ۱۷۵ فلسطینی و ۴۸ مرتع دامی با ۸۷۷۵ نفر فلسطینی  به طرح نتانیاهو ملح خواهند شد. 

طرح نتانیاهو برای الحاق شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری با مخالفت گسترده در سطح منطقه و جهان مواجه شد و «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل و اتحادیه اروپا و اتحادیه عربی و بسیاری از کشورهای جهان این اقدام را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز